Home Місто Десантник 95 бригади відсудив у «ПриватБанку» кошти, які рік тому викрали з...

Десантник 95 бригади відсудив у «ПриватБанку» кошти, які рік тому викрали з його рахунку

277

Апеляційний суд Житомирської області під час засідання 10 лютого постановив залишити в силі рішення попередньої інстанції, яким передбачалося, що «ПриватБанк» має виплатити своєму клієнту усі кошти, які знаходилися на його рахунку і були викрадені в січні 2015 року.

Ці гроші збирали  небайдужі люди на лікування десантника 95 бригади Сергія Бабського, який під час виконання бойового завдання у зоні АТО в 2014 році отримав поранення та 40% опіків тіла.

Чоловік вижив, проходив лікування у столичному госпіталі та за кордоном, однак йому й досі потрібні кошти на реабілітацію після важких операцій.

Поки Бабський разом із дружиною з вересня 2014 року по січень 2015 року перебували на лікуванні в Америці, невідомі вкрали з їх рахунку  зібрані кошти – більше 230 тисяч гривень.

Кілька місяців дружина бійця, замість того, аби доглядати за чоловіком, намагалася налагодити контакт з банком, аби там розібралися в ситуації, що склалася. Але всі зусилля – звернення, заяви, були марними. Ні дружина учасника АТО Оксана, ні його адвокат Катерина Власюк, так і не отримали від «ПриватБанку» жодної офіційної відповіді або хоча б пояснень чи вибачень.

Згодом звернулися з відповідними вимогами до суду. В грудні 2015 року у Коростенському суді їм вдалося виграти справу, рішенням якої відповідача зобов’язали повернути викрадену із рахунку позивачки суму в повному обсязі, оплатити судовий збір та ще 60 тисяч пені.

Представники банку із цим рішенням не погодилися і звернулися в апеляційний суд. Кілька тижнів тому тут відбулося перше засідання, де відповідач висловив клопотання перенести розгляд справи, аби мати можливість ознайомитися із запереченнями позивача.

Під час наступного засідання по справі Бабського в апеляційному суді 10 лютого представники «ПриватБанку» звернулися до іншої сторони із пропозицією укласти «мирову угоду», що  допускається чинним законодавством на будь-якому етапі розгляду справи.

Зокрема, пропонували повернути на рахунок клієнтки 90 тисяч гривень, а ще 140 тисяч обіцяли перерахувати безпосередньо за надання медичної допомоги військовослужбовцю у разі потреби, враховуючи, що кошти на рахунку акумулювалися виключно з цією метою.

Водночас, відповідач наголосив на тому, що такий крок не є визнанням вини банку, а лише "поступком", на який вони йдуть, враховуючи ситуацію позивача. Подібна практика не поширюється на інші справи.

Дружина бійця підтвердила, що таку ж пропозицію вони отримали кілька днів тому, але відмовилися, адже для них є принциповим виграти справу і повернути саме ті кошти, які були викрадені з рахунку через бездіяльність банківських працівників, які не відреагували вчасно на її звернення.

Варто зауважити, що на підтвердження своїх слів жінка надала роздруківки із чату, де вона спілкувалася із співробітником банку. Каже, що для неї тоді це був єдиний можливий варіант зв’язатися із банком, адже перебувала в Америці.

Спочатку попросила перевірити рахунок на картці, наголошуючи, що там має бути 230 тисяч, але на той момент, як виявилося, було  вже значно менше –  128 тисяч і 70 тисяч «на списання».

Написала, що гроші знімає не вона, а тому необхідно негайно заблокувати картку. Натомість їй порадили звернутися пізніше, коли буде можливість провести цю операцію.

Врешті у чаті прозвітували, що картку заблокували і навіть написали, що попередньо вже було кілька спроб зняти гроші, але вони були невдалими.

Попри це  гроші з картки таки зникли, а в суді відповідач буквально змушував позивачку доводити, що в цьому нема її вини, акцентуючи увагу на тому, що вона замість слова «рахунок» вказала оператору слово «картка», але без зазначення, яку саме необхідно заблокувати на її прохання.

У присутніх на засіданні активістів, військових та волонтерів, які прийшли підтримати родину Бабських, такі зауваження представників банку відверто викликали обурення, адже замість того, щоб розібратися, чому вчасно на вимогу клієнтки не була заблокована картка та провести службове розслідування, відповідач намагається перекласти усю відповідальність саме на неї.

Також позивач повідомив, що клієнтці надходили повідомлення на телефон із кодами для підтвердження операцій. Сама Оксана додає, що нічого не отримувала і не підтверджувала. Про проблеми з сім-карткою вона в першу чергу повідомила оператора під час спілкування в чаті.

Адвокат позивача відзначила, що під час попередніх засідань «ПриватБанк» демонстрував роздруківки із текстового документу, де начебто була інформація, що такі повідомлення клієнт отримував, але якби це була роздруківка із системи банку, вона  мала б виглядати як "скрін" сторінки і туди відповідно не можна було б внести будь-які зміни. Разом з тим, на роздруківці взагалі не було ніяких даних, що стосувалися безпосередньо Бабської.

В той час як Бабські перебували на лікуванні в Америці, їх кошти знімали із території України.

Судді взяли до уваги усі аргументи та докази двох сторін і залишили в силі рішення попередньої інстанції у неповному обсязі, забравши звідти пункт про виплату моральної шкоди у розмірі 20 тисяч гривень та зменшивши суму судового збору.

Після засідання Сергій та Оксана Бабські повідомили, що у випадку виплати «ПриватБанком» коштів, які були викрадені з їх рахунку, половину суми пожертвують на благодійність.

Юлія ДЕМУСЬ

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here