Обов’язок держави гарантувати безпеку людей на стадіонах, - Журавський

16.01.2014

 Щойно народні депутати проголосували за проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відповідальності за вчинення адміністративних правопорушень під час проведення футбольних матчів. Ви активно лобіювали його прийняття. В чому суть цього законопроекту?

Журавський: Я задоволений, що за цей нормативний акт проголосувало 235 депутатів. Справа в тому, що футбольні матчі  мають найвищий ризик порушень громадського порядку. І це факт.

На території стадіонів не повинні перебувати особи, які раніше вчиняли протиправні дії  під час поєдинків.

 Треба виявляти на стадіонах наявних порушників порядку, а також осіб, що знаходяться у стані алкогольного та наркотичного сп'яніння та позбавляти їх права відвідувати матчі.

Слід сприяти забезпеченню громадського порядку на стадіонах. Люди приходять на матчі вболівати за свої команди, отримати естетичну насолоду від майстерності футболістів, відпочити. Обов’язок держави гарантувати їхню безпеку.

Для цього пропонується посилити відповідальність уболівальників за порушення громадського порядку під час проведення футбольних матчів шляхом внесення змін та доповнень до низки законодавчих актів.

По суті запроваджується нове адміністративне стягнення – заборона відвідувати футбольні матчі за вчинення адміністративних правопорушень на території стадіону. Це, зокрема, дрібне хуліганство, незаконна стрілянина, непокора працівнику міліції, порушення порядку використання піротехнічних засобів.

Право застосування цього стягнення  - виключна компетенція суду. Строк заборони  від 6 місяців до 2-х років. На сьогодні така заборона існує в усіх провідних футбольних країнах Європи, в Росії.

Проект Закону України не має положень, які містять ознаки дискримінації. Він розглянутий на нараді за участю представників Федерації футболу України, Об'єднання професіональних футбольних клубів України "Прем'єр-ліга", НСК "Олімпійський" та в цілому підтриманий ними.

 Кор: Вчора на засіданні Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності ви представляли законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відповідальності за адміністративні  правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі». Сьогодні депутати дали за нього 235 голосів. Що це дасть для громадян України?

Журавський: Нині за офіційною статистикою в Україні у ДТП щорічно гине понад 4 тис. осіб.

Сприяти вирішенню зазначеної проблеми можна і за допомогою впровадження систем автоматичної фото- та відео фіксації порушень правил дорожнього руху. Вони  успішно себе зарекомендували у багатьох країнах світу, таких як США, Франція, Німеччина, Велика Британія,  Росія, Китай та інших.

 У процесі розробки законопроекту враховано рішення Конституційного Суду України від 22 грудня 2010 року , а також численні рішення Європейського суду з прав людини.

Запровадження нової системи дозволить вдосконалити не тільки процес фіксації, але й максимально автоматизує процедуру розгляду відповідних категорій адміністративних справ. Крім того, використання зазначених систем дозволить значно збільшити рівень надходжень коштів від штрафів за порушення правил дорожнього руху до Державного бюджету України. Наприклад, за офіційною інформацією ДАІ, 1 жовтня 2013 року у м. Києві лише одна система фото- та відео фіксації протягом однієї години зафіксувала 135 порушень.  З врахуванням мінімальних штрафів за такі порушення, надходження до бюджету у даному випадку склали б понад 40 тис. грн.

Основною метою законопроекту є зменшення кількості ДТП, збереження життя людини. Законопроект антикорупційний.

Пропонується запровадити автоматичну фото- та відео фіксацію таких правопорушень:

-         перевищення швидкості;

-         проїзд на заборонний сигнал, тротуарами, пішохідними доріжками;

-         виїзд на смугу зустрічного руху тощо.

          Це, на жаль, сьогодні дуже поширені та небезпечні порушення.

          Законопроект узгоджуються з нормами і практикою провідних країн світу.

Кор: Верховна Рада України щойно прийняла проет закону  «Про внесення змін до Закону України «Про усунення негативних наслідків та недопущення переслідування та покарання осіб з приводу подій, які мали місце під час проведення мирних зібрань». Чому виникла необхідність голосувати саме за цей законопроект і що він дасть для учасників громадянського протистояння?

Журавський:      Верховною Радою України 19 грудня 2013 року прийнято Закон України «Про усунення негативних наслідків та недопущення переслідування та покарання осіб з приводу подій, які мали місце під час проведення мирних зібрань», який  набрав чинності 26 грудня 2013 року.

Судова практика показала, що  цей Закон не може бути  реально застосований,оскільки він виходить за межі правового поля нашої держави. 

Ще більше ускладнює ситуацію те, що переважна більшість положень Закону має неконкретний характер.

Так, не названо суб’єктів звільнення від відповідальності,  немає переліку кримінальних та адміністративних правопорушень, за вчинення яких особи звільнятимуться від відповідальності.

Метою проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України

«Про усунення негативних наслідків та недопущення переслідування та покарання осіб з приводу подій, які мали місце під час проведення мирних зібрань», який ми сьогодні розглянули, є розв’язання  вказаних правових проблем і запровадження чіткого механізму застосування цього Закону.

Проектом пропонується звільнити від кримінальної відповідальності в порядку та на умовах, визначених цим Законом, осіб, які є підозрюваними або обвинуваченими (підсудними) у вчиненні злочинів 2013 року, передбачених статтями 109,122, 161, 171, 185, 194, 259, 279, 289, 293, 294, 295, 296, 341, 342, 343, 345, 348, 349, 365, 376, 382, 386 Кримінального кодексу України, за умови, що ці злочини пов’язані з масовими акціями протесту, які розпочалися 21 листопада 2013 року, та закрити відповідні кримінальні провадження.

Виконання цього Законув частинізвільнення від кримінальної відповідальності та від покарання осіб, зазначених у статтях 1 та 2 цього Закону, покладається на суди, а в частині закриття кримінальних проваджень, зазначених у статті 3 цього Закону, – на органи прокуратури.

Передбачено механізм застосування Закону - суб’єктів звернення з клопотаннями про звільнення від кримінальної відповідальності та покарання та порядок їх розгляду.

Прийняття проекту Закону у такій редакції  ліквідовує правову колізію, що виникла і реально звільняє від відповідальності осіб з приводу подій, які мали місце під час проведення масових акцій.

Саме опозиція наполягала на прийнятті цього нормативного акту. І чомусь саме вона і не брала участь в його прийнятті.


 
Новини Кіно та ТБ
Загрузка...
Загрузка...
Програма телепередач
Житомир квіти
В місті відкрили 12 тимчасових місць для торгівлі квітами. Майданчик почав працювати на вимогу людей, які займаються вирощуванням розсади та квітів у власних...
Полісся
У Житомирі 17 лютого футбольні фанати прийшли під стіни ОДА вимагати добудувати центральний стадіон "Полісся". Вболівальники ФК Полісся розгорнули банер...