«Кромберг енд Шуберт» у Житомирі: приклад ефективної та успішної роботи. ФОТО

6.11.2018

 Ще три роки тому на цьому місці пустувало приміщення без комунікацій, а нині усі «Volkswagen Tiguan» в світі мають кабельні мережі, виготовлені на підприємстві «Кромберг енд Шуберт» у Житомирі з відповідною позначкою «ZY».

Якщо у жовтні 2015 року тут працювало лише 219 осіб, то листопад 2018 року для підприємства почався із позначки 3463, 2885 з яких - це працівники  виробничих ліній.

«Кромберг енд Шуберт» продовжує нарощувати свої потужності, отримує і реалізовує нові проекти, має амбітні цілі та обов’язково досягне їх. У цьому щиро переконаний технічний директор Славомір Качмарек. Вже зараз із впевненістю заявляє, що завод у Житомирі став одним із найуспішніших і яскравим підтвердженням цього є нинішні показники роботи.

Не приховує, що проблем теж вистачає, втім, попри все, запрошує своїх іноземних колег інвестувати в український бізнес. Власне, три роки тому саме Качмарек був ініціатором того, аби після Луцька, другий завод в Україні, відкривати саме у Житомирі. Про своє рішення не жалкує і пишається, що за такий короткий термін відбулася одна із найшвидших індустріалізацій підприємства за більш ніж столітню історію «Кромберг енд Шуберт» на різних континентах.

«Зараз ми знаходимося на складі   сировини. Усе купуємо за кордоном – Європа, Японія, Америка, адже ця продукція екологічна,  цілком відповідає європейським стандартам і нашим вимогам й потребам, - такими словами розпочинає екскурсію підприємством 3 листопада Качмарек. – Із задоволенням попрацювали б із сировиною вітчизняного виробництва, втім наразі такої нема. Щоправда, газ, електроенергію та воду ми таки купуємо в України. На складі зосереджено сировини на чотири мільйони євро. Цього вистачить лише на вісім днів роботи, а далі нові поставки».

«Кромберг енд Шуберт» працює у три зміни. Тут функціонує 16 виробничих ліній, у той час як в 2015-му було тільки дві і на них  робили  лише тренувальні проводки.  За добу на підприємстві виготовляють 1300 кабельних мереж, усе експортують.

 

Ключовим у такій роботі, говорить Качмарек, є дисципліна, порядок і безпека на усіх етапах. Зокрема, мова йде і як про безпеку персоналу, так і тих, хто у майбутньому придбає авто, сяде за його кермо і знатиме, що у потрібний момент  усе спрацює миттєво і бездоганно. Кабельні мережі авто порівнюють із нервовою системою людини. Тут багато кольорових проводів (від 800 до 1200) різної довжини, з’єднаних між собою відповідно до схеми. Усе старанно контролюють, перевіряють. Повсюди інформаційні таблички і нагадування. Робочі місця обладнані засобами для прибирання. Порядок і чистота, до якої тут прагне кожен. Сміття сортують роздільно, є контейнери для відпрацьованих батарейок.

Робочий процес фактично безперервний. На одній лінії задіяно до 65 працівників, вони – одна команда, кожен відповідає за свою ділянку, але за результат несуть колективну відповідальність. Залишають робочі місця теж разом. Тоді лінія остаточно зупиняється і співробітники можуть піти на перерву – перекусити, зателефонувати, тощо. На це мають 10 та 20 хвилин за графіком протягом 8-годинної зміни.  Якщо у працівника невідкладна справа, має повідомити про це завчасно керівника лінії. Начальник відділу управління персоналом Максим Козарєв каже, що платять на підприємстві за усі вісім годин, хоча працюють 7,5.

Ще один із принципів компанії – дотримання законодавства. Тож слідкують за умовами та режимом праці, а ще - абсолютно всі співробітники оформлені офіційно, отримують гідну заробітну платню, «соціальний пакет», є доплати за вечірні і нічні зміни, додаткові блага, виплата декретних, а самі вагітні мають можливість працювати у відділі полегшеної роботи.

Для них передбачена лише денна зміна, можуть робити перерви при потребі. Також на підприємстві працюють люди з інвалідністю. На території підприємства діє власна їдальня, яка одночасно може обслуговувати 170 осіб, на компенсацію обідів передбачено 36 грн. Облаштували стаціонарний медичний пункт від одного з кращих медцентрів міста.

«Так працюють великі підприємства і компанії у всьому світі, - коротко резюмує Козарєв.   -  Ми завжди готові вислухати працівника, врахувати його зауваження та побажання, спільно вирішити проблему. Зацікавлені в тому, щоб він розвивався, зростав професійно, міг реалізуватися і залишався у нас якомога довше. Плинність кадрів – близько 3%. Це нормальний показник. Люди пробують щось нове, шукають себе, змінюють профіль, врешті – хочуть заробити більше. Заради цього їдуть за кордон, подеколи на наші ж підприємства. Можуть зробити певні висновки, врахувати усі плюси і мінуси».

Питання трудової міграції у «Кромберг енд Шуберт» не замовчують, втім з цією проблемою стикнулися більшість підприємств країни. Качмарек радить українцям зняти рожеві окуляри і спробувати підрахувати свої закордонні заробітки з урахуванням витрат на проживання, харчування, проїзд. У Польщі за 12-годинний робочий день, працюючи лише з одним вихідним на тиждень,   можна заробити 21 тисячу гривень у місяць (2892 злотих). З них на їжу, скромне житло, дорогу до Польші і назад, доведеться витрати 1140 злотих і це мінімум. У той час житомиряни на виробничих лініях «Кромберг енд Шуберт» можуть отримати 11700 грн. Ті, хто займається технічною підтримкою процесів, мають майже 17 тисяч. Трохи менше 20 тисяч виплачують співробітникам, які контролюють якість, здійснюють логістику, надають підтримку (ІТ, фінанси, інженерія, менеджмент, тощо). Керівник своєю молодою командою менеджерів задоволений, адже у них спільні цінності і бачення розвитку підприємства. Пишається тими працівниками, які залишаються на заводі ще з осені 2015-го. Тоді їх платили трохи більше 5 тисяч гривень. Мають так звані перші персональні номери і за цей час встигли піти на підвищення, народили дітей і знову повернулися на роботу. Серед працівників заводу багато родин, деякі зародилися саме із зустрічі на підприємстві.

Своїх працівників на «Кромберг енд Шуберт» в Житомирі навчають з «нуля». Після співбесіди, чекає теоретичний курс, а з третього тижня – робота на лінії під керівництвом тренера, далі - наставництво колег. Таким чином можна відчути темп роботи, перевірити умови, налагодити контакт з колективом. Повний цикл навчання займає 90 днів.  Трудову книжку заповнюють одразу, навчання оплачується.

«Ті, хто приходять на навчання, вже з першого дня наші працівники. Їм нараховується зарплатня, а по завершенню курсу вони стають комплектувальниками кабельної мережі, - додає начальник відділу управління персоналом «Кромберг енд Шуберт». - Якщо працівник відчуває, що це не його, може залишити навчання у будь-який момент, якщо є інші причини - ми спілкуємося з ним, визначаємо, чим можемо допомогти. Дуже часто люди здивовані, що їм ідуть на зустріч. Наша політика – щоб люди росли в межах компанії, ставали професіоналами у своїй галузі, передбачається адміністративне зростання. Ми довіряємо нашим працівникам, щоб вони могли використати здобутий досвід і проявити управлінські якості на вищих посадах. До речі, житомиряни їздять для обміну досвідом на підприємства у Мексику та Македонію».

На роботу співробітників «Кромберг енд Шуберт» доставляють автобусами. Мають 16 основних маршрутів, які охоплюють мікрорайони міста та села найближчих до обласного центру районів. У планах – ще 8 додаткових маршрутів. Географія працівників постійно розширюється. Збільшується не лише загальна кількість працівників, але й виробнича площа. Починали з 1500 м2 , а 3 листопада 2018 року до 18750 м2 додалося ще 7000 м2. На них для працівників заводу разом з родинами влаштували «Kroshu­ FamilyDey» з розвагами для дітей, фото-зоною і виставкою світлин, концертом, показом фільму «Історія успіху», вуличною їжею, екскурсіями, ін. Так відзначали третю річницю «Кромберг енд Шуберт» в Житомирі – у колі колег та рідних.

Вже незабаром на новій площі встановлять дороговартісне обладнання і запустять нові лінії. Поки ж технічний директор Славомір Качмарек натякає, що із розширенням виробництва, очікують і на новий проект. До цього на заводі в Житомирі, окрім «Volkswagen Tiguan», робили кабельні мережі для «AudiQ2» «MAN», «SEATAteca». Вже зі звичним оптимізмом та посмішкою Качмарек ділиться своєю мрією - робити кабельні мережі для літаків. Навіть не сумнівається – його колектив підтримає будь-які починання. 

За три роки на «Кромберг енд Шуберт» у Житомирі це підтверджували неодноразово. Працівники встигають відзначитися і на виробництві, і на дозвіллі. Мають традицію відзначати День вишиванки, День бороданів, новорічні свята,  саджають ліс і підтримують екологічні акції, влаштовують свято для закоханих і космозарядку з подарунками для першачків, організовують поїздки і подорожі, оздоровлення дітей у літніх таборах, беруть участь у спортивних змаганнях.

Значних результатів досягла футбольна команда працівників «Леви КроШу», з кожним роком збільшується кількість учасників від заводу на Космічному напівмарафоні до Дня міста, які долають дистанції у числі перших. «Кромберг енд Шуберт» підтримує загальноміські заходи, виступаючи партнером та спонсором.

Однією з кращих своїх ініціатив називають вручення «бебі-боксів» вагітним перед декретною відпусткою. Це роблять з 2017 року. Зараз у декреті перебуває 132 працівниці. Завдяки прозорій системі виплат заробітної плати, вони отримали близько 45 тисяч матеріальної допомоги. 

Також  з 2016 року на «Кромберг енд Шуберт»  реалізовують ще один амбітний проект – школа шахів для працівників та їх дітей від школи «Інтелект». І коли дорослі можуть взяти участь у корпоративних змаганнях спільно із луцькими колегами, то діти взагалі їздили на турнір в Польщу.

Технічний директор Славомір Качмарек каже, що у Житомирі на «Кромберг енд Шуберт» за три роки вдалося зробити те, до чого інші підприємства йдуть роками. Найбільш неоціненним є той корпоративний дух, та атмофера, які наповнили колись порожні стіни,  вдихнули у них життя.

Так само, вірить Качмерик, вдасться уже найближчим часом покращити інфраструктуру Оліївки, куди підприємство платить податки. Сподівається на розуміння з боку керівників села, які мають дбати про свою громаду не менше, ніж ті, в кого вони працюють. За 9 місяців цього року було сплачено 58 мільйонів ПДФ.

«Щонайменше ми маємо бути впевнені, що наші автобуси безпечно виїдуть і повернуться на завод, доставивши працівників. Для нас важливо, щоб, крім матеріальних благ, люди могли реалізувати свої базові потреби, гарно провести час, відпочити з родиною у межах свого населеного пункту, почувалися комфортно Незмінно працюємо для того, щоб наш головний проект - «Кромберг енд Шуберт» у Житомирі залишався успішним, а з ним розвивалася Оліївська сільська рада і місто Житомир», - зауважує наостанок Качмарек.



 
Новини Кіно та ТБ
Загрузка...
Загрузка...
Програма телепередач
Житомир – місто, яке має всі шанси отримати звання «місто контрастів», якщо говорити про перевірки місцевих ресторанів, готелів і салону краси. Перший із...
 Восени багатьох охоплює тривога та нервозність. Це пов'язано зі зменшенням тривалості денного світла та більш холодною погодою.