Home Місто Як завдяки фінансовій підтримці ЄС українські міста оновлюють комунальний електротранспорт

Як завдяки фінансовій підтримці ЄС українські міста оновлюють комунальний електротранспорт

170

Оновити рухомий склад міського електротранспорту і побудувати нові тролейбусні лінії — таке завдання на найближчі роки ставить влада Житомира.

Через брак коштів і дотаційність Житомирського ТТУ про купівлю нових тролейбусів для комунального підприємства впродовж десятиліть ніхто і мріяти не міг. Але нині оновлення тролейбусного парку може стати реальністю завдяки фінансовій підтримці європейських інституцій.
 
У червні міський голова Сергій Сухомлин та заступник директора Європейського банку реконструкції та розвитку в Україні Денис Гайовий підписали договір гарантії по кредиту ЄБРР на закупівлю нових тролейбусів для Житомира.
 
У контракт входить поставка 49 низькопідлогових 12-метрових тролейбусів, комплекту запчастин і витратних матеріалів, комплекту інструментів та обладнання для обслуговування і ремонту тролейбусів та супутніх послуг.
 
Крім того наприкінці липня у Житомирі підписали ще одну угоду, яка передбачає отримання містом гранту у 2 мільйони євро від Європейського банку реконструкції і розвитку. За ці кошти планують збудувати нові тролейбусні лінії та придбати автоматичну мийку і запчастини для тролейбусів.
«Розвиток міського електротранспорту є одним з наших пріоритетів і ми крок за кроком рухаємося у цьому напрямку. Я вдячний європейським партнерам за розуміння і сприяння Житомиру. Європейський банк реконструкції і розвитку – це надійний партнер нашого міста і це вже не перша програма, в якій ми працюємо з ЄБРР. Грантова угода на 2 млн. євро — це великі кошти для міста, це нові тролейбусні лінії для житомирян, для районів Мальованка та Глибочиця, які не мають сполучення з комунальним електротранспортом. Таким чином, із новими тролейбусними лініями та тролейбусами ми будемо посилювати вплив комунального підприємства на житомирському ринку перевезень. Для міста і для житомирян, я думаю, це дуже і дуже важливо », – зазначив Сергій Сухомлин.
 
Саме детальний план розвитку є однією з важливих умов отримання фінансування, зазначають експерти.
 
«Коли ЄБРР надає позику, є ряд умов, які передбачені для проведення реформ. Ми працюємо з містами і місцевими транспортними компаніями лише тоді, коли розуміємо, що вони дійсно хочуть змін, які можливо досягти за допомогою позики. ЄБРР сприяє покращенню транспортних послуг. На додаток до забезпечення фінансуванням на покупку тролейбусів, наша позика дає можливість технічного супроводу для підтримки компанії, яка має план розвитку і розширить можливості громадського транспорту. Але вирішальним фактором для нас стало саме бажання вдосконалювати та розвивати транспортну мережу Житомира», – пояснює представниця ЄБРР, директорка Департаменту банківської діяльності Групи обслуговування клієнтів, Сюзан Гьоранссон.
 
Досвід Одеси
 
Наскільки важливою є така фінансова підтримка європейських фінансових інституцій, переконалися одесити.
Одеса стала першим українським містом-мільйонником, де прийняли і успішно реалізують наймасштабнішу міську цільову програму розвитку наземного міського електротранспорту.
Восени 2015 року влада Одеси уклала договір з ЄБРР про отримання кредиту в розмірі 8 млн. євро на купівлю нових низькопідлогових тролейбусів. За ці кошти планувалося придбати 45 тролейбусів, але переможець тендеру знизив ціну, тож Одеса отримала 47 тролейбусів.
 
Отримання європейського кредиту на вигідних умовах дозволило комунальному підприємству направити власні кошти і кошти міського бюджету на модернізацію рухомого складу. За три роки працівники вагоноремонтних майстерень зібрали 17 зручних сучасних вагонів, а ще презентували свою власну розробку — сучасний і комфортабельний трамвай «Odissey».
 
І на цьому історія розвитку одеського електротранспорту не завершилася. Наприкінці 2018 року на засіданні Керівного комітету проекту Європейського інвестиційного банку "Міський громадський транспорт України" було вирішено придбати трамваї для реалізації проекту “Магістральний трамвайний маршрут прямого сполучення “Північ – Південь” в Одесі на суму 20 мільйонів євро.
 
Директор департаменту економічного розвитку Одеської міської ради Сергій Тетюхін зазначає, що впровадження таких масштабних інфраструктурних проектів — це певний виклик. Але вдала реалізація відкриває великі перспективи подальшої міжнародної фінансової співпраці.
Що чекати житомирянам
 
Планується, що вже у наступному році майже 50 нових тролейбусів, придбаних за кошти ЄБРР, курсуватимуть Житомиром. Частина тролейбусів має бути поставлена у місто вже наприкінці 2019-го. Передбачається, що новий електротранспорт буде не лише комфортним і безпечним для житомирян, але й споживатиме  в середньому на 30% електроенергії менше, ніж старий.
 
Енергоефективність громадського транспорту у свою чергу допоможе Житомиру наблизитися до поставленої цілі –  скоротити об’єм викидів СО2 не менше ніж на 20% до 2020 року.
 
Добровільні зобов’язання реалізувати амбітну ціль по зменшенню споживання енергії на території міста Житомир взяв на себе згідно Угоди Мерів.
 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here