Home Гроші Українці злякались другої хвилі кризи і стали витрачати менше грошей

Українці злякались другої хвилі кризи і стали витрачати менше грошей

163

Після серпневого оптимізму настрій українських споживачів у вересні знову погіршився. Зокрема, їхні очікування щодо зростання економіки країни виявилися більш негативними, ніж у серпні, до того ж українці очікують прискорення темпів інфляції і побоюються повторення фінансової кризи.

Про це свідчать дані дослідження споживчих настроїв в Україні, яке щомісячно здійснює компанія GfK Ukraine.

Вересневе значення індексу споживчих настроїв (ІСН) досягло 74,7 пунктів, що на 6,7 пункту менше, ніж у серпні. Аналітики компанії пояснюють: падіння індексу відбулося, насамперед, за рахунок погіршення економічних очікувань на тлі кращих очікувань щодо безробіття, але більш песимістичних інфляційних очікувань.

Так, вересень характеризувався наступними ключовими тенденціями:

– Найбільше падіння зафіксоване за індексом економічних очікувань, насамперед, за очікуваннями розвитку країни в найближчі п’ять років і схильності до великих покупок. У Києві та на Сході очікування щодо найближчих п’яти років виявилися гіршими, ніж у відношенні найближчого року;

– Погіршення економічних очікувань відбувалося на тлі поліпшення очікувань по безробіттю, але погіршення інфляційних очікувань. Враховуючи найбільшу вираженість цієї тенденції у великих містах, аналітики GfK припускають, що основним фактором є наростання страху другої хвилі світової кризи і девальваційних очікувань.

Найбільше погіршення очікувань зафіксовано серед найактивніших громадян середнього віку (31-45 років) з доходом вище середнього, що проживають в містах з населенням понад 500 тис. чол. У регіональному розрізі найбільше падіння ІСН в Києві, на півдні та сході при зростанні на Заході і в Центрі. ІСН у Західній Україні вперше за довгий час став найістотнішим серед усіх регіонів.

"Побоювання щодо повторення фінансової кризи в умовах низької довіри до влади спричинили погіршення споживчих настроїв навіть при гарному врожаї й істотному зростанні ВВП. Такі настрої можуть найнегативніше позначитись на ринках товарів тривалого користування, а також готовності підприємців до інвестування", – вважають аналітики GfK Ukraine.

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here