Микола Череднік

блоги

01.11.2018 - 10:33 Бюджет участі без участі

Бюджет участі, або партисипативний бюджет, прийшов до нас із ЄС. Років п’ять тому про подібну практику в Україні знали одиниці. Декілька років тому бюджет участі став досить популярним у багатьох українських містах. Влада відразу зрозуміла, що таким чином можна створювати уяву у мешканців міста, що вони безпосередньо розподіляють кошти.

Чому уяву? Бо решта 99 % бюджету розподіляється міським головою та депутатами.

Цьогорічний бюджет участі міг нічим не відрізнитися від попередніх, але сталася досить дивна ситуація, за якої бюджет участі скасували, хоча юридично це виглядає сумнівно.

Приводом для скасування стало те, що міський голова не побачив “чистоти”, а розгдедів порушення принципів і наклав вето. Але накладання “вето” міським головою на результати голосування - це також порушення принципів. Більше того, міський голова не може накласти вето на результати бюджету участі, бо він не має таких повноважень. Все, що може міський голова, - це накласти вето на рішення міської ради або виконкому. Але в такому випадку заветоване рішення розглядається повторно, і якщо воно знову набирає необхідну кількість голосів - ухвалюється та набуває чинності.

З юридичної точки зору рішення міського голови не має жодних підстав. З точки зору здорового глузду - це знущання над тими людьми, які писали проекти, агітували та підтримували. Адже не може рішення однієї людини перекреслити голосування 12 тисяч житомирян. І якщо були порушення під час голосування, чому тоді про це мовчали, а згадали вже після оголошення результатів?

Особисто я вважаю, що причиною таких кроків стало те, що перемогли не ті проекти, які “потрібні”. І тому, розказуючи про чистоту та прикриваючись гарними намірами, міська рада вирішила сама “піаритися” за бюджетні кошти. Вся ця історія вкотре показує, як міська рада маніпулює інформацією та порушує закони і процедури. Прикро, що певні люди почали вважати себе феодалами та вирішили, що міський бюджет - це їхній власний бюджет. Феодалізм давно минув, і бюджет міста - це бюджет усіх його мешканців, які мають вирішувати куди витрачати не 1 % від бюджету, а 100 %. Цього поки немає, але за декілька років технічно це буде можливо реалізувати. Тоді відпаде необхідність у наявності як міського голови, так і депутатів. Мешканці міста, використовуючи інформаційні технології, самі вирішуватимуть куди витрачати свої кошти.

Бюджет міста - це кошти усієї громади, а будь-яка влада тимчасова, особливо теперішня!


24.10.2018 - 10:32 Чергова тарифна брехня
Про збільшення тарифів було відомо ще півроку тому. Вже тоді була інформація про збільшення вартості газу та електроенергії. Більше того, це не останнє здорожчання, і нинішня влада планує наступного року чергове зростання до 30 %. Усе б нічого, якби такими темпами зростала економіка, реальні прибутки людей та соціальні виплати.
У 2014 році 1 кубометр газу коштував трохи більше 1 гривні, за 4 роки вартість зросла більше, ніж на 800 %. Для порівняння: мінімальна пенсія за цей же період зросла з 950 грн до 1435 грн. За іншими соціальними виплатами ситуація схожа, більшість із них зросли несуттєво. Інша справа - ціни на продукти, тарифи, ліки тощо.

Фактично зараз ледь не кожна друга сім’я вимушена витрачати більшу частину свого доходу на оплату комунальних тарифів. Люди будуть вимушені ходити на роботу, лише щоб сплатити за газ та опалення.

Нам вчергове брешуть щодо необхідності збільшення тарифів та розказують, що це вимоги МФВ. Варто розуміти, що Міжнародний Валютний Фонд не встановлює тарифи, це фінансовий інститут, який надає країнам кредити. МФВ не каже уряду: “Підвищуйте ціну на газ”! Вони кажуть: “У вас є проблеми з бюджетом. Ви це маєте виправити, інакше буде дефолт. А якщо буде дефолт -

грошей ми вам не дамо”. Таким чином МФВ підштовхує уряди різних країн впроваджувати реформи. Те, що розказують перші особи держави, що МФВ вимагало збільшити тарифи на 60 %, - це брехня. МФВ вимагає, щоб у бюджеті не було дірок.

Гроші Україні позичають під низький відсоток не для того, щоб у нас були високі тарифи, а для того, щоб влада робила реформи, у тому числі економічні. Розмови, що в підвищенні тарифів винні “попередники”, - це абсурд. Бо нинішню програму співпраці, як і попередню, укладала та підписувала саме нинішня влада, яка замість того, щоб проводити реформи, займається їхньою імітацією та продовжує за рахунок простих людей вирішувати власні проблеми й заганяє країну у ще більшу кризу.

Перемовини з МФВ приблизно виглядають наступним чином. Приїздять представники фонду і запитують наших представників влади: “Як Ви будете нам віддавати борги, за рахунок яких коштів?”. Наші владні мужі думають, тягнуть до останього, а потім замість того, щоб отримати додаткові кошти до бюджету, ламаючи та руйнуючи “схеми” у державному секторі, вирішують залізти у кишені простих громадян і так залатати дірки. За приблизними підрахунками щороку повз бюджет проходить більше 7 млрд дол. США, це майже вдвічі більше, ніж програма з МФВ. На митниці щороку повз бюджет йде 4 млрд дол. США (про це навіть міністр МВС заявляв). Вивід грошей в офшори - ще 2 млрд дол. США. Через непроведення приватизації - ще півмільярда щороку. Влада цього не робить по дуже простій причині: тоді доведеться зняти “своїх” із потоків.

При цьому чомусь і Президент, і Прем’єр мовчать про те, що 60 % спожитого населенням газу видобувається в Україні, і його собівартість менше 2 грн. Чому український газ для українців має коштувати по-європейськи? Чому на високих тарифах мають заробляти і без того небідні газовидобувні та енергетичні компанії? Для населення оплата комуналки стане непід'ємною. Подібними рішеннями влада нищить середній клас, заганяючи його у злидні. Така політика нищить й економіку країни, бо на схожих схемах заробляють виключно представники влади та оліхархату в той час, як решта країни лише бідніє та шукає кращої долі на чужині.
04.10.2018 - 13:50 Народні Депутати від УКРОПу закликали парламент заборонити «рускій мір» в Україні

Вранці 4 жовтня народні депутати від УКРОПу вийшли до трибуни Верховної Ради з вимогою заборонити пропаганду «руского міра» в Україні. Парламентарі Олександр Шевченко, Тарас Батенко, Ірина Констанкевич, Віктор Шевченко, Олександр Дубінін, Валентин Дідич та інші патріотично налаштовані народні обранці закликали ухвалити законопроект УКРОПу № 9139 «Про внесення змін до Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» (щодо засудження та заборони «російського світу» («руского міра») в Україні)».

«Імперська політика «руского міра» обламає свої гнилі зуби об Україну й українців. Ми, депутати Верховної Ради, повинні поставити заслін на шляху російського шовінізму та вирізати ракову пухлину «руского міра», – заявив співавтор законопроекту, учасник президентських праймеріз УКРОПу Олександр Шевченко.

Нардеп зазначив, що ідеологією «руского міра» кремлівське керівництво нині обґрунтовує своє підле вторгнення в Україну. На думку укропівця, за красивою обгорткою прихована пропаганда російського великодержавного шовінізму, імперіалізму, нацизму, розбрату та ненависті.

«Це був перший елемент підготовки до великої війни проти нас, проти громадян України всіх національностей – українців, росіян, кримських татар, болгар, євреїв, румунів та всіх інших. Тих, хто жив у мирі й злагоді на нашій українській землі», – зауважив нардеп.

Він зазначив, що після тимчасової дезорганізації у 2014 році нині проповідники «руского міра» знову піднімають голову. Наприклад, українці зараз є свідками політичного ренесансу кума Путіна Віктора Медведчука. Його заробітки на монопольному ринку скрапленого газу в Україні використовуються й для диверсійної ідеологічної роботи на території нашої держави.

«Проповідники «руского міра» вже мріють про політичний реванш. Переконаний, що російський фашизм в Україні не пройде», – наголосив укропівець.

Олександр Шевченко нагадав, що реєстрація законопроекту № 9139 у Верховній Раді викликала на російських пропагандистських телеканалах справжню істерику.

«Ідеологія «руского міра» в Україні має бути заборонена. Вона приносить лише страждання всім українцям», – переконаний Олександр Шевченко.

У відповідь на виступ укропівця голова Верховної Ради Андрій Парубій пообіцяв протягом дня запропонувати народним депутатам включити законопроект № 9139 до порядку денного.

1
17.08.2018 - 07:56 ФЕЙКИ МІСЬКОЇ РАДИ

Вперше відчув на собі, як влада намагається маніпулювати громадською думкою, перекручуючи факти. Мова про скасування судом часового обмеження для пільгового проїзду в міських маршрутках.

Особисто я нікого ні в чому не звинувачую. Вірю, що чиновники зможуть гідно прийняти рішення Апеляційного суду. Але вже вдруге міська рада не може знайти в собі силу визнати, що оступилася, виправити помилки та рухатися далі.

Відверто кажучи, я мав передчуття, що після рішення суду мене будуть звинувачувати. У березні представники міської ради в суді казали про тариф у 7 гривень і просили суд, щоб той долучив до судового процесу усіх приватних перевізників (навіть їхні листи приносили). Але суд на це не пішов. Саме тому я відразу після рішення апеляції написав, що воно жодним чином не впливає на тариф. І якщо звинувачення міської ради в популізмі тих, хто з ними не погоджується, вже стало нормою і усі до цього звикли, то звинувачення у тому, що рішення суду скасовує пільги взагалі - не вкладається в голову та не має жодних підстав.

Після того, як я прочитав закиди та звинувачення, адресовані у мій бік, я сам почав думати та переживати,чи дійсно своїм позовом ми не скасували чогось, що не стосувалося часових обмежень. Різне могло бути, хоча я усвідомлював і суть позову, і можливі наслідки, і якби там могла бути шкода місту - я б ніколи не звернувся до суду, навіть маючи шанси перемогти.

Я перечитав ще раз усі рішення, попросив переглянути ці рішення юристів, які не були знайомі зі справою. Переконавшись ще раз, що заяви певних чиновників міської ради не відповідають ні рішенню, ні ситуації, яка склалася, вирішив спростувати ті “фейки”, які активно поширюються міською радою.

 

Фейк №1

 

“Рішення не будемо виконувати бо ще не маємо рішення суду”

 

“формально у нас зараз немає на руках рішення суду, воно не надійшло, тому ми встигнемо відреагувати рішенням виконкому, яке ми приймемо найближчим часом”

 

Рішення суду оприлюднено 27.04.2018 (https://goo.gl/Bpt23Z). Саме воно вступило в законну силу 14.08.2018. Міська рада не може не мати цього рішення та не знати про нього, адже вона подавала апеляційну скаргу згідного з цим рішенням, а її представники були присутні на засіданні і знайомилися з матеріалами справи. “Реагувати” немає жодного сенсу та необхідності, адже рішення № 1109 продовжує діяти. Питання лише у тому, що свідомо або несвідомо відбувається хибне трактування рішення, яке прийнято судом.

Міська рада ігнорує та не виконує рішення суду, а певні чиновники міської ради вкотре ганьбляться своїми напівправдивими заявами та дописами у мережі Facebook.

 

Фейк №2

 

“пенсіонери не входять до переліку пільгових категорій, тому, щоб забезпечити їх таким правом, і приймали рішення щодо часових обмежень”

 

Рішення виконкому№1109, про яке йде мова (https://goo.gl/hhRExg). Третій пункт цього рішення (скасований судом) стосується виключно встановлення часу для перевезення пільгових категорій громадян, які визначені чинним законодавством України.

Пункт 3 рішення № 1109 не встановлює та не визначає жодної додаткової категорії пільговиків, яка б не була визначена законодавством.

Громадяни, які мають право на пільговий проїзд у міському громадському транспорті визначені законодавством України, а не рішенням виконавчого комітету. Так було і до рішення суду, яке скасовує третій пункт, так є і після нього.

 

НІ СУД, НІ ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ НЕ МОЖУТЬ СКАСУВАТИ ЗАКОН!

 

Рішення суду скасовує виключно встановлення часу користування пільговим проїздом з 10.00 до 16.00. Якщо пенсіонери не входять до переліку пільгових категорій, на підставі чого вони мають право пільгового проїзду в тролейбусах і трамваях?

 

Фейк №3

 

“Сьогодні відсутність цього пункту відкатує до Закону України, який говорить, що даним рішенням суду захищені права працівників СБУ, міліції, суддів, прокурорів і ряду інших категорій, але не пенсіонерів”

 

Це взагалі важко коментувати. Слова профільного заступника з транспорту не мають нічого спільного з реальністю. Жодного “відкату” або зміни Закону не могло відбутися за рішенням позовних вимог, навіть теоретично.

 

Фейк №4

 

“По факту очікуємо наявність двох груп конфліктів: між пенсіонером і водієм маршрутки та тими, хто платить і не платить. Інших наслідків це рішення для пенсіонерів не буде”

 

Нагадаю, що однією з умов збільшення вартості проїзду в міських маршрутках з 3 до 5 гривень було перевезення пільгових категорій, визначених законодавством, без жодних обмежень. Після скасування судом часових обмежень, саме в такому форматі (усі категорії без обмежень) і має здійснюватися перевезення приватними перевізниками та комунальним транспортом. Зобов’язання щодо перевезення усіх пільгових категорій без обмежень були підписані у травні 2017 року додатковими угодами.

Не потрібно звинувачувати мене, суди та пільговиків у тому, що міська рада та приватні перевізники підписали додаткові угоди та взяли на себе такі зобов’язання.

Так само не потрібно звинувачувати пенсіонерів, що вони займуть місця і не дадуть доїхати іншим на роботу, та налаштовувати людей проти людей. Не пільговики винні у тому, що маршруток мало, що вони брудні та переповнені пасажирами і не дотримуються графіків руху. Міська рада має обов’язок забезпечувати та організовувати роботу громадського транспорту, а не шукати винних в особі пенсіонерів та пільговиків.

 

Фейк №5

 

“Разом із тим, мер міста запевняє: незважаючи ні на що, за пенсіонерами залишається право на безкоштовний проїзд у комунальних та приватних маршрутках”

 

Міський голова - справжній капітан очевидність, адже дійсно це право залишається як у пенсіонерів, так і у інших категорій, які, відповідно до законодавства, мають право пільгового проїзду в громадському транспорті загального користування (тролейбуси, трамваї, маршрутки). Рішення суду щодо скасування часових обмежень жодним чином не впливає (і вплинути не може) на питання наявності або відсутності права на безкоштовний проїзд та пільги.

 

Фейк №6

 

“Щоб не було ніяких спекуляцій на цю тему, ми далі продовжуємо перевозити пенсіонерів безкоштовно і в комунальному, і у приватному маршрутному транспорті”

 

Наразі цією темою спекулює та трактує рішення суду по-своєму виключно міська рада, вводячи громаду міста в оману, та продовжує порушувати законодавство.

 

Фейк №7

 

“Кроки окремих громадян, активістів, суддів, які під виглядом благих намірів їх позбавляють, ми намагатимемось присікти, тому що трактування у кожного своє”

“за цим рішенням суду, крім піару, нічого немає”

 

Міська рада намагається присікти кроки окремих суддів та визначає, що є та чого немає за конкретним рішенням суду. Яким чином заступник з транспорту та міська рада буде присікати суддів мені не зрозуміло, але подібні слова не мають нічого спільного зі здоровим глуздом.

Складається враження, що окремі чиновники у міській раді відчули себе феодалами та вирішили, що закон - це вони. Хочуть - виконують, хочуть - ні.

 

Фейк №8

 

“Тариф ніхто не скасовує, і кому це тепер вигідно? Пенсіонерів вони не возять, але возять всіх по 5?”

 

Тариф у 5 грн встановлювався з певними вимогами до перевізників. Жодна із умов, які ставилися перевізникам, не виконується: оновлення рухомого складу у приватних перевізників не відбулося, валідатори відсутні, квитки ніхто не видає, розкладу маршрутів перевізники не дотримуються. Але перевезення пільговиків має здійснюватися відповідно до законодавства та додаткових угод між містом та перевізниками, де останні взяли на себе зобов’язання перевозити пільговиків без обмежень.

Знаючи матеріали справи, я вітаю та підтримую рішення міської ради щодо намірів звертатися до Верховного Суду України. Судової практики в цьому питанні досить мало і її потрібно створювати. І той факт, що міська рада долучиться до цього, є позитивним не лише для Житомира, а й для інших міст. Це лише друге подібне рішення у судовій практиці.

Обмеження у часі в міських маршрутках не діють з 14 серпня 2018 року. Якщо пільговикам відмовляють у пільговому проїзді, викликайте поліцію, фіксуйте це. Телефони міської ради для скарг: 15-80, 481-481.

Хочу звернутися до членів виконавчого комітету. Зараз міська рада буде намагатися підштовхнути вас прийняти нове рішення в інтересах перевізників. Необхідності в цьому не має, адже рішення №1109 та додаткові угоди між містом і перевізниками щодо пільгового проїзду.

Житомир – місто, яке має всі шанси отримати звання «місто контрастів», якщо говорити про перевірки місцевих ресторанів, готелів і салону краси. Перший із...
 Президент Петро Порошенко на Житомирщині  21 листопада відвідав центр підготовки Десантно-штурмових військ Збройних Сил України та привітав військових з...