Микола Череднік

блоги

05.02.2019 - 22:09 МІСЬКА РАДА ВЧЕРГОВЕ ПРИЙНЯЛА НЕЗАКОННЕ РІШЕННЯ
З 11 лютого до навчальних закладів міста не будуть допускати дітей, які не мають довідки про щеплення. Відповідне рішення прийнято міською радою.
Міські чиновники, запровадивши обмеження відвідування закладів для дітей, які не мають щеплення, та повідомивши про це за 10 днів, скоріше за все спровокують чергову хвилю ажіотажу серед батьків. Схожа ситуація була декілька місяців тому, коли комусь у міській раді прийшла ідея, щоб батьки принесли довідки про місце реєстрації дітей, як наслідок — батьки вимушені були займати чергу за довідкою з 4 години ранку.
Тому цілком можливе зростання черг до поліклінік та лікарів. Велика ймовірність, що частина батьків будуть просто купувати ці довідки. Хто від цього виграє: батьки, діти, місто? Програють усі, ну майже всі.
Звісно, можна говорити про загрозу епідемії та високий ризик захворюваності серед дітей. Також про те, що міські чиновники такими рішеннями піклуються про дітей. Але це не зовсім так. В першу чергу, є випадки, коли на кір хворіють ті, хто мали довідки про щеплення. Отже, або щеплення не гарантує на 100% незахворити, або наявність довідки не означає наявність щеплення. Чи всі працівники навчальних, виховних, спортивних закладів мають відповідні щеплення?
І хоча чиновники міської ради вважають своє рішення “правильним та законним”, воно не є таким. Міська рада не мала та не має повноваження не допускати дітей, які не мають довідки, до навчання.
При ухваленні рішення, посилаються на Закон України “Про захист населення від інфекційних хвороб“. Однак в цьому Законі немає жодного слова про те, що орган місцевого самоврядування може запровадити подібні обмеження. Має місце маніпуляція міської ради, адже у статті 15 Закону, на який посилаються чиновники, йдеться про інше, а саме:
“Прийом дітей до  виховних, навчальних,  оздоровчих та інших
дитячих закладів  проводиться за наявності  відповідної довідки
закладу охорони  здоров'я, в якому дитина перебуває під медичним
наглядом”.

Тобто дітей не можуть приймати до навчальних закладів без відповідної довідки. Це ніяк не означає, що дітей можна не допускати до навчального закладу без довідки. Це і логічно, адже якщо дитина є учнем (тобто прийнята до навчального закладу), це означає про наявність у неї відповідної довідки.
Рішення міської ради про відвідування освітніх закладів лише за наявності довідки про щеплення виходить за межі повноважень міської ради. Адже органи місцевого самоврядування не мають повноваження встановлювати додаткові вимоги для відвідування навчальних закладів. Відповідно до ЗУ “Про Основи законодавства України про охорону здоров’я” довідку про щеплення вимагати взагалі не мають права, бо це є медичною інформацією. І це далеко не перший випадок, коли міська рада приймає незаконне рішення.
Щеплення в Україні не є обов’язковим. Від нього можна відмовитися - це законе право. Так само ніхто не може примушувати робити щеплення.
Подібні рішення заборонити відвідувати заклади втім, в кого немає довідки, - це справжній совок. Чотири місяці тому два міністерства (Охорони здоров’я й Освіти та Науки) направили лист “Щодо напруженої епідемічної ситуації”. І що за цей час зробила міська рада, з того що є її прямими повноваженнями та завданнями? Могли провести інформаційну кампанію серед батьків, забезпечити якісними вакцинами тощо. Нічого не робили, а як припекло - “заборонити і не пускати”...

p.s. Вже сьогодні батькам телефонують і кажуть, що їхніх дітей з понеділканіхто не чекає (навіть попри те, що у дітей є протипоказання). Сподіваюся, що це рішення скасують до того, як батьки почнуть оскаржувати це рішення в судовому порядку.

18.12.2018 - 08:56 ​Про районні ради у Житомирі

Богунська та Корольовська районні ради по факту є органами місцевого самоврядування. Однак в дійсності ці ради наразі є неповноцінними.

Вони не мають ні свого бюджету, ні власних повноважень (як орган місцевого самоврядування), загалом не приймають рішень, які б стосувалися мешканців району. Покладання квітів - звісно важливо, але мова про інше. Бюджет та обсяги повноважень рад визначаються рішенням міської ради. Ті повноваження, які залишилися після ліквідації районних відділів соціального захисту населення, не є таким, щоб говорити про доцільність існування рад у тому форматі, в якому вони існують зараз.

Саме існування територіальної громади в іншій громаді є дещо штучним явищем. Хоча чинне законодавство дозволяє створити й вибудувати систему перерозподілу повноважень у місті та досягти гармонії функцій і сфер відповідальності між “центром” та “районами”. Міська рада може звільнитися від великого обсягу питань поточного характеру, делегувавши їх районним радам, та зосередитися на основних стратегічних питаннях розвитку міста.

Але якщо міська рада розподіляє повноваження між районами таким чином, що вони не мають повноважень, і створює ситуацію, коли районні ради є неефективними та потребують ліквідації - аргументів щодо доцільності існування районів залишається мало. Враховуючи те, що апарат районних рад (протягом певного періоду) отримує заробітну плату на рівні міської ради (а інколи й більше), аргументів про доцільність існування рад серед людей не знайдеться. Особисто моя думка, що ці високі зарплати в районних радах, які регулярно публікувалися у ЗМІ з’явилися не просто так.

Ліквідація рад звісно призведе до скорочення адміністративно-управлінського персоналу (працівників апарату ради). Це ще один аргумент для неутворення рад - економія бюджетних коштів. І цей аргумент буде звучати та підтримуватися серед людей (крім працівників рад). Однак у майбутньому скорочується і представницький орган. Депутатський корпус виконує свої повноваження на громадських засадах і не потребує витрат на своє утримання.

Ліквідуються два органи з відносно автономними та незалежними депутатами, які мають на рівні з усіма іншими місцевими колегами однакові права та повноваження. І не виключено, що наявність незалежних та непідконтрольних депутатів заважає певним чиновникам міської ради. Ліквідувати ради в розумінні нинішньої міської влади набагато легше ніж делегувати повноваження.

Європейська Хартія про місцеве самоврядування ратифікована Україною, передбачає лише ті кроки, які сприяють наближенню влади до людей. Ліквідація районних рад є по суті централізацією влади, і не зовсім відповідає загальнодержавному курсу на децентралізацію. 

І хоча рішення про неутворення районних рад ще не прийнято, немає сумнівів, що воно знайде підтримку серед депутатів міської ради.

01.11.2018 - 10:33 Бюджет участі без участі

Бюджет участі, або партисипативний бюджет, прийшов до нас із ЄС. Років п’ять тому про подібну практику в Україні знали одиниці. Декілька років тому бюджет участі став досить популярним у багатьох українських містах. Влада відразу зрозуміла, що таким чином можна створювати уяву у мешканців міста, що вони безпосередньо розподіляють кошти.

Чому уяву? Бо решта 99 % бюджету розподіляється міським головою та депутатами.

Цьогорічний бюджет участі міг нічим не відрізнитися від попередніх, але сталася досить дивна ситуація, за якої бюджет участі скасували, хоча юридично це виглядає сумнівно.

Приводом для скасування стало те, що міський голова не побачив “чистоти”, а розгдедів порушення принципів і наклав вето. Але накладання “вето” міським головою на результати голосування - це також порушення принципів. Більше того, міський голова не може накласти вето на результати бюджету участі, бо він не має таких повноважень. Все, що може міський голова, - це накласти вето на рішення міської ради або виконкому. Але в такому випадку заветоване рішення розглядається повторно, і якщо воно знову набирає необхідну кількість голосів - ухвалюється та набуває чинності.

З юридичної точки зору рішення міського голови не має жодних підстав. З точки зору здорового глузду - це знущання над тими людьми, які писали проекти, агітували та підтримували. Адже не може рішення однієї людини перекреслити голосування 12 тисяч житомирян. І якщо були порушення під час голосування, чому тоді про це мовчали, а згадали вже після оголошення результатів?

Особисто я вважаю, що причиною таких кроків стало те, що перемогли не ті проекти, які “потрібні”. І тому, розказуючи про чистоту та прикриваючись гарними намірами, міська рада вирішила сама “піаритися” за бюджетні кошти. Вся ця історія вкотре показує, як міська рада маніпулює інформацією та порушує закони і процедури. Прикро, що певні люди почали вважати себе феодалами та вирішили, що міський бюджет - це їхній власний бюджет. Феодалізм давно минув, і бюджет міста - це бюджет усіх його мешканців, які мають вирішувати куди витрачати не 1 % від бюджету, а 100 %. Цього поки немає, але за декілька років технічно це буде можливо реалізувати. Тоді відпаде необхідність у наявності як міського голови, так і депутатів. Мешканці міста, використовуючи інформаційні технології, самі вирішуватимуть куди витрачати свої кошти.

Бюджет міста - це кошти усієї громади, а будь-яка влада тимчасова, особливо теперішня!


24.10.2018 - 10:32 Чергова тарифна брехня
Про збільшення тарифів було відомо ще півроку тому. Вже тоді була інформація про збільшення вартості газу та електроенергії. Більше того, це не останнє здорожчання, і нинішня влада планує наступного року чергове зростання до 30 %. Усе б нічого, якби такими темпами зростала економіка, реальні прибутки людей та соціальні виплати.
У 2014 році 1 кубометр газу коштував трохи більше 1 гривні, за 4 роки вартість зросла більше, ніж на 800 %. Для порівняння: мінімальна пенсія за цей же період зросла з 950 грн до 1435 грн. За іншими соціальними виплатами ситуація схожа, більшість із них зросли несуттєво. Інша справа - ціни на продукти, тарифи, ліки тощо.

Фактично зараз ледь не кожна друга сім’я вимушена витрачати більшу частину свого доходу на оплату комунальних тарифів. Люди будуть вимушені ходити на роботу, лише щоб сплатити за газ та опалення.

Нам вчергове брешуть щодо необхідності збільшення тарифів та розказують, що це вимоги МФВ. Варто розуміти, що Міжнародний Валютний Фонд не встановлює тарифи, це фінансовий інститут, який надає країнам кредити. МФВ не каже уряду: “Підвищуйте ціну на газ”! Вони кажуть: “У вас є проблеми з бюджетом. Ви це маєте виправити, інакше буде дефолт. А якщо буде дефолт -

грошей ми вам не дамо”. Таким чином МФВ підштовхує уряди різних країн впроваджувати реформи. Те, що розказують перші особи держави, що МФВ вимагало збільшити тарифи на 60 %, - це брехня. МФВ вимагає, щоб у бюджеті не було дірок.

Гроші Україні позичають під низький відсоток не для того, щоб у нас були високі тарифи, а для того, щоб влада робила реформи, у тому числі економічні. Розмови, що в підвищенні тарифів винні “попередники”, - це абсурд. Бо нинішню програму співпраці, як і попередню, укладала та підписувала саме нинішня влада, яка замість того, щоб проводити реформи, займається їхньою імітацією та продовжує за рахунок простих людей вирішувати власні проблеми й заганяє країну у ще більшу кризу.

Перемовини з МФВ приблизно виглядають наступним чином. Приїздять представники фонду і запитують наших представників влади: “Як Ви будете нам віддавати борги, за рахунок яких коштів?”. Наші владні мужі думають, тягнуть до останього, а потім замість того, щоб отримати додаткові кошти до бюджету, ламаючи та руйнуючи “схеми” у державному секторі, вирішують залізти у кишені простих громадян і так залатати дірки. За приблизними підрахунками щороку повз бюджет проходить більше 7 млрд дол. США, це майже вдвічі більше, ніж програма з МФВ. На митниці щороку повз бюджет йде 4 млрд дол. США (про це навіть міністр МВС заявляв). Вивід грошей в офшори - ще 2 млрд дол. США. Через непроведення приватизації - ще півмільярда щороку. Влада цього не робить по дуже простій причині: тоді доведеться зняти “своїх” із потоків.

При цьому чомусь і Президент, і Прем’єр мовчать про те, що 60 % спожитого населенням газу видобувається в Україні, і його собівартість менше 2 грн. Чому український газ для українців має коштувати по-європейськи? Чому на високих тарифах мають заробляти і без того небідні газовидобувні та енергетичні компанії? Для населення оплата комуналки стане непід'ємною. Подібними рішеннями влада нищить середній клас, заганяючи його у злидні. Така політика нищить й економіку країни, бо на схожих схемах заробляють виключно представники влади та оліхархату в той час, як решта країни лише бідніє та шукає кращої долі на чужині.
У Малині хочуть викачати озеро, в якому створено унікальний підводний музей, а подивитися на його експонати з"їжджаються дайвери з усієї України, йдеться у...
 «Найкраща реклама нашій ягоді – це моя донька, яка їсть її з 11 місяців», - каже киянин Ярослав Мовчун. Вже кілька років у Брусилівському районі на...