Дмитро Сінченко

блоги

31.07.2019 - 01:28 Весняні жнива, або кому підігрує управління дорожнього господарства Одеси

За три весняні місяці управління дорожнього господарства Одеської міської ради уклало договорів за тендерами на загальну суму у понад 128 мільйонів гривень. Це найбільші витрати серед управлінь та департаментів Одеської міської ради.

З 81 завершеної тендерної процедури, 57 були неконкурентними. Це означає, що в 70% випадків торги відбувались за участі одного учасника. Такий високий показник наводить на думку, що торги проводяться спеціально під визначених учасників.

Якщо говорити про загальні тенденції, то підтверджена економія за весняні місяці склала два з половиною мільйони гривень.

Беззаперечним фаворитом симпатій тендерного комітету дорожнього управління є дочірнє підприємство «Лідер». Саме ця компанія 24 рази вигравала тендери на ремонт дорожнього покриття в Одесі. Варто відмітити, що в 2019 році «Лідер» підписував договори лише з одеським дорожнім управлінням.

Засновником ДП «Лідер» є ТОВ «Фортуна», а кінцевими бенефіціарами – Жураківський Анатолій Славович та Гусаров Антон Русланович. Варто також відмітити, що статутний капітал компанії складає всього 1 тисячу гривень і це при тому, що лише за весняні місяці у них з управлінням дорожнього господарства було підписано договорів на загальну суму в понад 60 мільйонів гривень. Окрім того на дану юридичну особу в березні 2019 року було відкрите виконавче провадження, оскільки ДП «Лідер» є боржником перед Управлінням Укртрансбезпеки в Одеській області. Але навіть такий факт не зупинив замовника.

ТОВ «Фортуна», яка є засновником ДП «Лідер», має тих же бенефіціарних власників. І статутний капітал материнської компанії не набагато перевищує дочірню, він складає всього 7 з половиною тисяч гривень. Є ще один цікавий факт, який нам вдалось дізнатись: «Фортуна» пов’язана з головним спеціалістом відділу управління проектами та програмами Департаменту стратегічного розвитку дорожнього ринку та автомобільних перевезень Міністерства інфраструктури України Гривою Наталією Іванівною, яка до кінця 2017 року працювала на даному підприємстві.

А от Анатолій Жураківський, який є керівником та бенефіціаром ДП «Лідер» та ТОВ «Фортуна», є директором ще одного підприємства ДП «Одеська будівельна компанія», засновником якої є ВАТ «Одеський будівельний комбінат», який перебуває в стані припинення.

Значно менше угод отримали ще ряд компаній: ТОВ «УкрБуд Трест», ТОВ «Евродор», ПрАТ «Одесголовпостач», ПП «ДорСтрой», ТОВ «Стройспецтехника», ПП «ТерраІнжинірінг», ПП «Інждорпроект», а також БВК «Пик-Строй». Ці фірми отримали від 8 до 4 угод з управлінням дорожнього управління.

Товариство з обмеженою відповідальністю «УкрБуд Трест» має статутний капітал в 40 тисяч гривень, а також 23 види діяльності, серед яких дослідження громадської думки, дизайн, ремонт та будівництво. Засновниками підприємства є Пархоменко Євген Геннадійович та Скляров Володимир Миколайович, який є єдиним бенефіціаром даного ТОВ. Окрім «УкрБуд Тресту» пан Скляров є бенефіціарним власником ще одного цікавого підприємства ТОВ «Мир», яке займається обслуговуванням систем безпеки і розслідувальною діяльністю.

А от власником ТОВ «Евродор» є депутат Ізмаїльської міської ради Аветисян Геворг Артакович, який входить до ТОП найбагатших депутатів Одеської області. В 2018 році саме його фірма отримала тендерів на суму майже 500 мільйонів гривень.

ПрАТ «Одесголовпостач», основним видом діяльності якого є неспеціалізована торгівля підписав 5 угод з управлінням дорожнього господарства. Окрім торгівлі ця кампанія займається виготовленням бетону, мінеральних виробів, а також будівництвом житлових споруд. Найбільшими власниками акцій акціонерного товариства є Чаплік Сергій Володимирович, який володіє 45% всіх акцій та Фрідман Олександр Марленович, якому належить 29% акцій. Минулого року це підприємство отримало тендерів на суму 48 мільйонів гривень, а от за перші 6 місяців 2019 ця сума вже становить 37 мільйонів.

Ще однією фірмою, яку ми б хотіли відмітити є Товариство з обмеженою відповідальністю "БВК "ПИК-СТРОЙ", власницею якого є депутатка Одеської міської ради від партії «Довіряй ділам» Марина Лозовенко. Вона є фігуранткою десятків журналістських розслідувань та корупційних скандалів. Проте, ні неякісно виконання роботи, ні парковки вздовж морського узбережжя, які також пов’язують з цією депутаткою, не заважають її фірмі отримувати угоду на величезні суми. Так, якщо в 2018 році «ПИК-Строй» отримало тендерів на суму 82 мільйони гривень, а за пів року 2019 – 90 мільйонів гривень.

 

Ця публікація була створена за підтримки Європейського Союзу. За зміст публікації відповідальна ГО "Офіс Регіонального Розвитку". Зміст публікації не є відображенням офіційної позиції Європейського Союзу.

Олена Сінченко, Дмитро Сінченко

31.07.2019 - 00:51 Перманентний ремонт

Кажуть, що двічі в одну річку увійти неможливо. Але ми можемо довести зворотне — на прикладі закупівель управління капітального будівництва Одеської міської ради. Для аналізу візьмемо три весняних місяці 2019 року. За цей час управлінням було проведено 67 тендерів, із яких 61 відбулися лише з одним учасником.

І зосередимось ми лише на тих закупівлях, які були конкурентними. Саме на них пішла найбільша сума коштів, витрачена управлінням за ці три місяці. Із 82 з половиною мільйонів, які були витрачені загалом на 67 завершених тендерів, майже 56 мільйонів взяли на себе ті шість, які відбулися за конкурентною процедурою.

Варто відзначити: щоразу переможцем ставало інше підприємство. А тепер про кожну закупівлю по черзі.

Капітальний ремонт будівлі дитячого відділення КУ «Міська стоматологічна поліклініка № 1. Перемогло в конкурентній боротьбі за ці роботи ТОВ «Проектно-будівельна компанія «Укрінвестбуд»; сума, в яку бюджету міста обійдеться ремонт дитячої стоматології, становить майже сім мільйонів гривень. Проте ще на початку 2019 року понад мільйон гривень було надано на розробку проектної документації щодо цієї будівлі та її капітального ремонту. Що цікаво, тендерів було два — обидва по 600 тисяч гривень і обидва рази договір було підписано з ФОП Мичковський, який був єдиним учасником обох закупівельних процедур. Тобто в цьому разі ми спостерігали банальне дроблення суми задля уникнення конкурентної процедури.

Капітальний ремонт ОНВК «Гімназія № 7 — спеціалізована школа І ступеня з поглибленим вивченням англійської мови» обійдеться місту в 16 мільйонів та ще 100 тисяч гривень. Здійснюватиме ремонт будівлі ТОВ «Будівельна компанія «Градо-Строй». Але і тут не без сюрпризів. Як виявилось, 2017 року вже проводився капітальний ремонт цієї ж гімназії. Тоді на нього пішло 24 мільйони і майже 400 тисяч гривень із міського бюджету, а роботи виконувало ТОВ «МСК — строй». Чи то тоді роботи були виконані настільки неякісно, що за два роки довелося все перероблювати, чи то ще склались якісь непереборні обставини. Проте за два роки на цю школу було витрачено понад 40 мільйонів гривень, і ніхто не може мати певності, що капітальний ремонт тут проводиться востаннє.

Капітальний ремонт покрівлі та приміщень для розташування амбулаторії сімейної медицини на Люстдорфській дорозі. У будь-якому разі, нова амбулаторія — це добре. Тому п’ять мільйонів гривень на ремонт приміщень, у яких запрацює ця нова амбулаторія, не так і багато. Виконувати ці роботи буде ТОВ «Прайм-Сістем». Проте в серпні 2018 року вже була одна така закупівля, сума тоді була значно меншою — лише півтора мільйони гривень. Роботи виконував той же «Прайм-Сістем». Якщо ж п’ять мільйонів гривень поточного 2019 року пішли на виправлення якихось недоліків, які були допущені 2018 року, то дивує те, що сума втричі більша. Якщо управління капітального будівництва так сильно прорахувалося 2018-го, що замість потрібних шести з половиною мільйонів надало лише півтора, то виникає питання щодо компетенції чиновників. Чи, можливо, це просто спосіб витратити гроші?

Капітальний ремонт будівлі та елементів благоустрою Одеської загальноосвітньої школи №110 обійдеться міському бюджету в трохи більше ніж вісім мільйонів гривень. Капітально ремонтувати школу буде ТОВ «Комунікаційні та інженерні мережі». Але, знову ж таки, 2017 року вже була точно така ж закупівля на півтора мільйони гривень. Піднявши договори, ми виявили, що тоді йшлося про спортзал. Що ремонтують 2019 року вже за вісім мільйонів, не ясно. Може, знову той же спортзал...

На ремонтно-реставраційні роботи будівлі ОЗОШ № 26 місто витратить 2019 року 11 мільйонів і майже 300 тисяч гривень. Роботи виконуватиме ТОВ «Одесголовпостач». Але придивимось уважно і виявимо, що ця фірма вже другий рік займається цим ремонтом і гроші на нього також надаються уже вдруге. Першого разу в березні 2018 року вже було надано майже вісім мільйонів саме на цю школу.

Що ми бачимо. Майже кожен великий ремонт супроводжується тим, що він уже колись відбувався. Кошти надаються по другому разу. І ніхто не застрахований від того, що такі витрати будуть повторюватись. Адже навколо стільки непевного: погодні катаклізми, курс долара, зміна влади. Все це впливає на стан і вартість виконуваних робіт, так що мати певність, чи не доведеться завтра надати для ремонту вдвічі більшу суму, ніж була надана вчора, неможливо.

Ми проглянули лише п’ять весняних закупівель, але ця схема дуже зручна і працює постійно, і не лише в Одеській міській раді. Ну, хто перевірятиме, чи надавалися на ту чи іншу будівлю гроші рік, два, а то й три тому. В нашій пострадянській свідомості перманентний ремонт     — це нормальний стан. От тільки ненормально, що гроші платників податків використовуються бездумно, а самі платники податків часто забувають, що бюджет — це їхні гроші, які потрібно контролювати.

Ця публікація створена за підтримки Європейського Союзу. За зміст публікації відповідальна ГО «Офіс Регіонального розвитку». Зміст публікації не є відображенням офіційної позиції Європейського Союзу.

Дмитро СІНЧЕНКО, Олена СІНЧЕНКО
10.06.2019 - 16:22 Особливості одеських закупівель

У країні назрівають кардинальні зміни персоналій у владних кабінетах. Новий Президент, нова парламентська криза, нові відставки з ключових посад у державі й обіцянки «нових» негайно подолати корупцію... Чи змінюється щось у регіонах?

Перевіримо це на прикладі Одеської міськради. Цього разу ми вирішили дослідити квітневі закупівлі, які відбулися в Одесі й на які витрачалися наші з вами гроші. Поговоримо про кожен окремий департамент.

Департамент освіти та науки за квітень оголосив чотири закупівлі, з них три вже встигли завершитися. Сума завершених закупівель достатньо невелика і становить 32 з половиною тисячі гривень.

А от сума четвертої закупівлі, в якій уже відбулося визначення переможця і триває процедура підписання договору, становить 3 мільйони та майже 337 тисяч гривень. Закуповувалися послуги дитячих закладів з оздоровлення та відпочинку дітей міста Одеси, переможцем стало товариство з обмеженою відповідальністю «Курортне об’єднання «Перлина Чорномор’я».

Це підприємство належить дружині Вовченка Ігоря Васильовича, який є головою Сергіївської селищної ради. Окрім цього, ТОВ Алла Олександрівна Вовченко володіє ще двома підприємствами: «Академією спортивних досягнень» та приватним підприємством «Бесарабія — Інтурсервіс». Зупинимося детальніше на підприємстві, яке отримало перемогу в тендері на суму понад 3 мільйони гривень.

За 2018 і першу половину 2019 р. «Перлина Чорномор’я» отримала замовлень на суму майже 45 із половиною мільйонів гривень. Географія замовників достатньо широка, але найбільше грошей підприємство отримало від органів влади та місцевого самоврядування саме з Одещини. Розмір статутного капіталу цього ТОВ, яке отримує такі шалені кошти з бюджету, становить лише 1 тисячу гривень. Окрім того, на сьогодні підприємство має податковий борг у сумі 6 тисяч 397 гривень, а це, згідно із законодавством, є підставою для дискваліфікації такого учасника.

Ще однією цікавинкою є те, що родина Вовченків до 2015 року володіла приватним підприємством з такою ж назвою — «Перлина Чорномор’я», яке припинило свою діяльність. А в декларації чоловіка Алли Вовченко вказано, що спортивно-оздоровча база, яка власне і є тим самим приватним підприємством і товариством з обмеженою відповідальністю, вказано, що її було придбано за 17 960 гривень. От тільки виявилося, що придбала цю базу пані Алла в свого власного чоловіка.

Департамент аналітики та контролю за квітень витратив лише 120 тисяч гривень на офісні меблі. От тільки закуповували вони їх у юридично-консалтингової компанії. Ну, ми ж усі звикли, що саме юридичні компанії торгують меблями, правда ж?

Юридично-консалтингова компанія «Імпера» на ринку вже понад сім років. І спектр послуг, які вона надає, вражає. Тут тобі й послуги у сфері права, і ремонт автівок, і торгівля ліками, і, само собою, торгівля меблями. Загалом 20 видів діяльності ми нарахували у цієї фірми. Але от саме ця закупівля, в якій вони виграли у квітні 2017 року, стала для них першою.

Департамент внутрішньої політики провів п’ять тендерів на загальну суму 268 тисяч гривень. Із цих п’яти процедур дві стосувалися закупівлі телевізійної та телекомунікаційної апаратури та по одній стосувалися закупівлі будівельних матеріалів, послуг із поточного ремонту та послуг у сфері відпочинку.

Усі тендери, окрім тих, які стосувалися відпочинку, виграв ФОП Ретунський Олег Михайлович, а от послуги з організації відпочинку цьому департаменту надавало ТОВ «Шоу Рент».

ФОП Ретунський має неабиякий попит у департаменті внутрішньої політики та й у інших комунальних установах та закладах Одеси. Від початку 2018 року і до сьогодні у даного ФОП було замовлено товарів та послуг на суму майже три з половиною мільйони гривень.

ТОВ «Шоу Рент» вигравало тендери виключно від органів місцевого самоврядування Одеси та їх комунальних закладів та установ. За два роки послуг відпочинку цим товариством було надано на майже 900 тисяч гривень.

Департамент міського господарства лише за квітень 2019 року витратив майже 32 мільйони гривень, провівши 130 тендерних процедур. 124 із них стосувалися ремонтних робіт, дві архітектурні та інженерні послуги і чотири закупівлі офісної та комп’ютерної техніки.

Лідером серед переможців тендерів цього департаменту стало ТОВ «Паритет», яке отримало 22 тендери. 14 договорів підписано з ФОП Фроловим Денисом Станіславовичем та дев’ять — із ФОП Халфіним Сергієм Олександровичем. Решта виконавців отримали від шести перемог і менше.

ТОВ «Паритет» за два роки отримало замовлень на суму 28 із половиною мільйонів гривень. Що примітно, вигравало воно завжди, в кожній поданій пропозиції. Зі 190 переможних пропозицій 177 є замовленнями саме від департаменту міського господарства, а це не багато не мало — 93% від усіх перемог підприємства.

Нам удалося знайти кілька цікавих моментів, пов’язаних із цією фірмою. Так, до прикладу, за останній рік компанія провела орієнтовно 90 операцій з офшорними компаніями, які зазначені в постановах Кабінету Міністрів України. Тобто ми можемо підозрювати відмивання капіталу, пов’язане саме з ТОВ «Паритет».

Департамент охорони здоров’я провів у квітні 2019 року 73 закупівлі на загальну суму 11 мільйонів і майже 700 тисяч гривень. Більшість процедур, а саме 18, стосувалися закупівлі засобів медичного призначення. По дев’ять закупівель стосувались закупівлі меблів та замовлення інформаційних послуг у сфері розробки програмного забезпечення. Всі тендери, які стосувались інформаційних послуг, виграло ТОВ «Центр інформаційних та аналітичних технологій». Також лідерами за кількостю перемог стали ТОВ «Торгова фірма ТіД» та ФОП Порхун Олег Вікторович, які вигравали по шість разів кожен.

Департамент комунальної власності у квітні 2019 року провів процедур на загальну суму понад 1 мільйон гривень. Із чотирьох процедур лише одна конкурентна та має понад одного учасника, і саме вона ще досі не завершена. Сума завершених процедур складає трохи більше 78 тисяч гривень.

Департамент культури та туризму за попередній місяць встиг провести вісім процедур на загальну суму 456 із половиною тисяч гривень. Три процедури стосувалися надання готельно-ресторанних послуг, дві — закупівлі взуття, ще дві транспортні послуги та одна послуга друку.

Лідером за кількостю виграних пропозицій та отриманих грошей став ФОП Колібабчук Сергій Васильович. Він виграв двічі на загальну суму 101 тисяча 500 гривень. Послуги стосувалися виготовлення сорочок та футболок. Зауважимо, що цей ФОП вигравав у тендерах, пов’язаних із державними закупівлями, лише чотири рази: двічі у квітні 2019-го і двічі — у серпні 2018 року. Всі чотири рази замовником виступав департамент культури та туризму.

Департамент екології та розвитку рекреаційних зон провів тільки дві закупівлі, але їхня сума становить 6 мільйонів та 185 тисяч гривень. Одна закупівля стосувалася будівельних робіт, а інша — послуг у сфері охорони здоров’я. Переможці у двох процедурах — ТОВ «Тіна-2008» та ТОВ «Підводні професіонали».

ТОВ «Тіна-2008» за два роки отримала від департаменту екології 666 тисяч гривень. Це підприємство займається наданням ветеринарних послуг.

А от ТОВ «Підводні професіонали» за два роки отримали майже 11 мільйонів гривень. І всі — від структурних підрозділів Одеської міської ради.

Таким чином, лише департаменти Одеської міської ради за квітень витратили понад 55 мільйонів гривень.

Отже, можемо констатувати, що дії місцевої влади лишаються незмінними за будь-яких київських кадрових бурях.

Ця публікація була створена за підтримки Європейського Союзу. За зміст публікації відповідальна ГО «Офіс регіонального розвитку». Зміст публікації не є відображенням офіційної позиції Європейського Союзу.

Олена СІНЧЕНКО, Дмитро СІНЧЕНКО
10.06.2019 - 15:52 Що купують районні адміністрації в містах?

Ми зрідка звертаємо увагу на районні в містах ради або адміністрації. В нашій уяві це структури, які позбавлені повноважень і грошей. Хоча все може бути не зовсім так або зовсім не так.

Розглянемо, скільки коштів і головне, на що, витрачали районні адміністрації міста Одеса.

Розпочнемо з Київської. Власне сама адміністрація з початку 2019 року витратила на закупівлях 3 мільйони й майже 700 тисяч гривень. Із 17 оголошених тендерів 11 стосувалися будівельних робіт, дві закупівлі палива, по одному разу замовлялися послуги друку, ремонту, інженерні послуги та послуги з розробки програмного забезпечення. Зауважимо, що всі процедури були неконкурентними та відбувалися за участі одного учасника.

Найбільшу кількість замовлень, а саме вісім, отримало ТОВ «Резов». Це їх перші та єдині замовлення. Від Київської районної адміністрації міста Одеси ця компанія отримала 1 мільйон 600 тисяч гривень. Створено фірму 30 липня 2018 року, тобто існує вона всього дев’ять місяців, а статутний капітал становить лише 1 тисячу гривень. Основним видом діяльності ТОВ «Резов» є будівництво будівель, окрім того вони мають ще 11 різних КВЕДів. Усі перелічені вище чинники, на нашу думку, мали б слугувати підставою не підписувати договорів із цією фірмою. Директором та засновницею підприємства значиться Резніченко Людмила Яківна, яка водночас є власником і директором ТОВ «Курортне», яке за 2018 рік отримало з бюджету 9 мільйонів 200 тисяч гривень. Із 42 переможних тендерів другого підприємства пані Резніченко 24 були саме від Київської адміністрації міста Одеси. Тож можемо говорити про постійність керівництва адміністрації та про її відданість своїм підрядникам.

Малинівська адміністрація була значно скромнішою в своїх витратах. Вони провели сім закупівель на загальну суму 1 мільйон 300 тисяч гривень. Здебільшого закупівлі стосувалися придбання комп’ютерної техніки.

А от Приморська районна адміністрація за неповні п’ять місяців 2019 року встигла витратити понад 6 мільйонів гривень. Із 42 успішних закупівель немає жодної, яка була б конкурентною. 31 процедура стосувалася будівельних робіт, чотири закупівлі офісної техніки, решта — комунальних та поштових послуг. У 11 випадках договір було підписано з ФОП Бурлаков Олексій Ігорович, ще в дев’яти — з філією ДП «Укрдержбудекспертиза», шість договорів отримало приватне підприємство «Добробуд Град», а ВКП «Таурус» — п’ять.

Промоніторивши інформацію про ті підприємства, які отримали найбільшу кількість договорів, ми змогли дізнатися таке. ФОП Бурлаков, наприклад, ніколи раніше не брав участі в державних закупівлях. Тож 11 угод із Приморською адміністрацією стали для нього почином, хоч і заробив на такій кількості договорів він лише 60 тисяч гривень.

Приморська адміністрація має в підпорядкуванні комунальні підприємства, які також встигли провести закупівлі 2019-го. Так, до прикладу, КП «Одеські парки» провело одну закупівлю газу на 178 із половиною тисяч гривень.

У Суворовської районної адміністрації відбулося 39 вдалих закупівель на загальну суму 3 мільйони 730 тисяч гривень. 28 тендерів стосувалося проведення будівельних робіт, три — закупівлі офісного обладнання, решта — комунальних послуг. Усі процедури були неконкурентними. Беззаперечним лідером за кількістю підписаних договорів стала ФОП Коваржик Валентина Михайлівна, їй дісталося 13 угод. На другому місці ТОВ «А-Будрем», із яким підписано шість договорів.

Товариство з обмеженою відповідальністю «А-Будрем» 2019 року отримало договорів на суму 31 мільйон 700 гривень. Із 39 поданих пропозицій переможними для цієї фірми стали 35. Абсолютно всі договори були підписані з комунальними установами Одеси або органами місцевого самоврядування в Одесі. Статутний капітал підприємства, який отримує такі шалені кошти на державних закупівлях, становить лише 5 тисяч гривень.

Таким чином, за чотири місяці районні адміністрації міста Одеса встигли освоїти майже 15 мільйонів гривень. Здебільшого це будівельні роботи та закупівля офісного обладнання. Багато це чи мало? На перший погляд, знаючи цифри в цілому по місту, нібито й небагато. Проте враховуючи те, що більшість функцій районних адміністрацій декоративні й часто дублюють функції департаментів та управлінь міської ради, доцільність витрачання таких коштів саме на діяльність адміністрацій дуже спірна.

Ця публікація створена за підтримки Європейського Союзу. За зміст публікації відповідальна ГО «Офіс Регіонального Розвитку». Зміст публікації не є відображенням офіційної позиції Європейського Союзу.

Дмитро СІНЧЕНКО, Олена СІНЧЕНКО
 «Я десантник Збройних Сил України», -  майже 600 військовослужбовців строкової служби ДШВ присягнулись на вірність українському народові. Мрія отримати...
 Тисячі житомирян долучилися до святкування нового для Житомира фестивалю. Свято Михайлівської започаткував кандидат у народні депутати Гундич Ігор. Подібні...