Ігор Скоропад

блоги

30.06.2015 - 17:16 ОСББ - не гайте часу!

Сьогодні, 26 червня відбулося селекторне засідання регіонального керівництва України та місцевого самоврядування за присутності Прем’єр — Міністра Яценюка А.П та Віце-Прем’єра Зубка Г.Г. з питаннь енергозбереження та енергоефективності житлового фонду.

Хто і як про що докладав — це не зовсім цікаво. Цікаве та довгоочікуване для нас наступне. Уряд, Держенергоефективність та банки підтвердили  важливість та виконання Програми щодо 40% компенсації за обладнання та матеріали при виконанні робіт з енергозбереження в ОСББ. Це перше.

І друге, головне — підготовлено на затвердження міської ради м. Житомира зміни до Бюджету щодо  ПОВНОГО відшкодування банківських відсотків по кредитам тих ОСББ, які займуться впровадженням енергозберігаючих заходів у своїх будинках.

Тобто, колеги, не очікуючи запланованої сесії міської ради, яка відбудеться 17 липня, рекомендую Вам вже, після вихідних, почати процедуру прийняття рішень ОСББ щодо впровадження таких заходів та подання заявок у відповідний банк.

Як розумно кажуть : хто раніше встав — того і тапки! Не гайте часу! Грошей на всіх  бажаючих може не вистачити. Включайтеся! Навіть беріть участь у найменших кредитах та роботах. Наприклад, на модернізацію  систем освітлення місць загального користування. На ЛЕД-лампи. На пластикові вікна у під’їздах, тощо. Безумовно, найкращий і першочерговий захід — це встановлення ІТП (індивідуально тепловий пункт з регулятором та лічильником).  Далі утеплення мереж та фасадів.

Тому беріть калькулятори, рахуйте — і доводьте до людей, що це навіть не кредит, а фактична позика, яка окупається за дуже короткий строк, за кращими умовами, ніж сьогодні у Європі.

До справ, друзі!

08.06.2015 - 22:24 Починається нова епоха у житловому господарстві

Вітаю Вас, шановні  власники приватизованих, придбаних, дарованих і різно-розділених помешкань  багатоквартирних будинків!
Сьогодні, 8 червня, Президент України підписав Закон « Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», який вступає  у дію з 1 липня цього року.
То що ж нас всіх чекає  і чи є цей Закон революційним у житлово-комунальній сфері?
Так, є.  І ось чому.
Один з головних меседжів цього Закону є те, що він чітко визначає наступне :
Власники квартир та нежитлових приміщень є співвласниками спільного майна багатоквартирного будинку.
Все, панове та товариші, відтепер казати про те, що квартира – моя, а будинок - жеківський , вже буде ознакою дурного тону та невігластва…
Тепер Законом визначено, що до спільного майна належать всі загальні та допоміжні приміщення , сама конструкція будівлі, обладнання, мережі, тощо,  і навіть право на прибудинкову територію, яку можна отримати через інституцію ОСББ у власність або постійне користування безоплатно!
Всі ми стаємо співвласниками спільного майна, яке не можна розділити між собою.  Для всіх тих, хто полюбляє кричати «все-пропало-нас-знову-кинули» пояснюю: ваші власні квартири або  нежитлові приміщення, які не належать до житлового фонду і є окремим об’єктом майна, як були вашим власним приватним майном, так і залишаться за вами. Але відтепер, крім власних квартир, цим законом вам  записано ще і каналізаційна труба у підвалі (навіть якщо ви живете на 9 поверсі), і дах (якщо ви живете на першому), і підвал, і горища, і ліфти, і труби… Все те, з чого складається ваш спільний  цілісний  житловий комплекс. І ніхто більше, крім вас самих, не буде піклуватися за ваше майно. Ніхто не зможе більше  це майно «деребанити» та передавати «корисним людям», тому що воно буцім-то комунально-жеківське… Закон  цю «прихватизацію» припиняє і фактично унеможливлює її без відповідної згоди 2\3 співвласників будинку.
Далі, співвласникам надається право самостійно визначити управителя для свого будинку. Це можна зробити через інституцію ОСББ  і тоді жити за нормами відповідного профільного закону та по Статуту, а ще можна  ОСББ і не створювати, але через механізм будинкових зборів, із залученням письмового опитування, визначити такого управителя.  Тобто, що через механізм ОСББ , що без нього, співвласники самі визначають того, хто буде управителем у їх будинку. А  їм може бути як «свій коханий» ЖЕК, так і інші державні чи приватні суб’єкти такої діяльності. Законом навіть передбачений варіант, коли співвласники на протязі року не зможуть знайти згоди у виборі управителя, то тоді за них це зробить місцева влада. Яка визначить за конкурсом управителя для такого будинку.
Далі, Законом встановлено, що рішення прийняте зборами (письмовим опитуванням) співвласників є обов’язковими для всіх співвласників. Тепер більше не буде такого, коли хтось «з дуже розумних» починає відхрещуватися, що він нікуди не вступав, не голосував, тому нічого не знає, нічого не буде робити і платити. Ця «лавочка» для таких  у законному порядку прикривається…
Далі, управління багатоквартирним будинком здійснюється на підставі договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком.. Вартість послуг з управління багатоквартирним будинком визначається за згодою сторін та зазначається у договорі з управителем. Це не значить, що тепер додається до так званої «кварплати» ще вартість управління. Ця послуга була і раніше, просто її ніколи не виділяли окремою строкою і хто скільки отримував за нею і хто відповідальний, було невідомо. Такий договір на управління підписує з управителем уповноважена особа від будинку (у ОСББ, це як правило голова правління, а у звичайному будинку – це той, кого обрали будинкові збори).
Немало важливо, що договір на управління укладається строком на 1 (один) рік, а не так, як це вже зробили в наших рідних  ЖЕКах (до 2024 року!). За умови відсутності претензій, договір може подовжуватися на наступний річний термін.
Далі, частка співвласника квартири та/або нежитлового приміщення (у голосуванні та платежах) визначається пропорційно до загальної площі квартири та/або нежитлового приміщення, що перебувають у його власності..
( від автора: тут ще потрібно буде у майбутньому попрацювати, тому що сплачувати власнику 50м2 квартири та власнику 50м2 аптеки чи магазину на першому поверсі  однакову суму не є , чесно кажучи, справедливим. Але це поправимо. Через інституцію ОСББ. )
 І наостанок, дуже важливе і революційне. Законом визначено і доручено Кабінету Міністрів України :
-до 1 липня 2015 року розробити порядок списання з балансу міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, державними підприємствами та органами місцевого самоврядування
багатоквартирних будинків, у яких розташовані приміщення приватної та інших форм власності. А протягом 6 місяців привести нормативно –правові акти у відповідність до цього Закону.
 Це означає, що за результатами інвентаризації житлового фонду м. Житомира і після списання з балансу, вже не залишиться жодного  комунального ЖЕКівського будинку.  Державно-комуністичний гуртожиток припиняє існувати… І слава Богу!..
    Вітаю з початком нової епохи у житловому господарстві!

05.02.2015 - 12:14 З чого почати реформування ЖКХ в Житомирі?

Управління житлового господарства повинно стати інституцією управителів житлового фонду!

Вже тривалий час всі ми чуємо від різних осіб нашої влади,  що потрібно щось робити  у системі ЖКХ, як  держави, так і міста. Одні казали по повну ОСББізацію, інші бажають змінити комунальні ЖЕКи на керуючі компанії тощо, але розуміння того, що ж потрібно відбутися, у головного учасника цих подій – співвласника житлового фонду, поки що ми не бачимо. Щоби не обтяжувати читача лозунгами та перспективами майбутнього, я хочу викласти  принципові моменти реформування житлового господарства на  Ваш розсуд.

Перше. Почнемо з аксіоми. На сьогодні, фактично (у 98%) будь який багатоквартирний будинок – це співвласність власників квартир та нежилих приміщень будинку. Такий будинок не є і не може бути комунальною власністю.

Друге, нажаль, більшість  патерналістично налаштованих співвласників будинків не бажають створювати у своїх будинках об’єднання власників і чекають від влади, що вона повинна сама все вирішувати за них. Це теж потрібно визнати і зрозуміти, що ми навряд чи швидко змінимо такий менталітет наших містян.

Що робити  міській владі при наявності таких ознак?

  1. Доручити управлінню житлового господарства провести (організувати та проконтролювати) інвентаризацію ВСЬОГО житлового фонду міста. Це не є припустимо, коли у міській раді можна почути: ви не є на балансі нашого ЖЕКу, йдіть туди –то.., або ви не наші…  Весь житловий фонд міста повинен бути  облікований владою міста і бути під її уважним контролем і можливістю регулювати процеси його ремонтів чи модернізації у масштабах всього міста.
  2. Реорганізація управління житлового господарства повинна відбутися не за принципом зміни осіб «з поганих-на хороших», а за суттю. А саме: управління житлового господарства на даному етапі  повинно стати основним «управителем» всього житлового фонду міста. Перш за все того фонду, який за різних мотивів не стає організованим і не створює ОСББ. Управління житловим будинком незабаром буде виведено у окрему комунальну послугу і ця наявність фахових управителів буде для влади вчасною запорукою виконання повноважних  норм закону України « Про органи місцевого самоврядування».
  3. На сьогодні ми маємо наступне, коли комунальний ВЖРЕП, який підпорядкований владі, передає на тривалий строк (10 років!) всі свої функції приватним підприємствам або керуючим компаніям, які обслуговують цей житловий фонд і потім вже ніяким чином фактично  не впливають на якість надання послуг населенню. Там вже діють двосторонні відносини виконавця і споживача. Влада лишається фактично у сторонці і навіть певним заручником дій цих виконавців, тому що все одно змушена виділяти кошти з бюджету на ремонти цього фонду, а  її електорат у будь-яких негараздах все одно звинувачує владу. Єдиний маневровий шлях, який обирається владою, то це передати «за конкурсом» такий фонд на обслуговування підприємствам, які контролюються  «своїми» місцевими депутатами…
  4. Потрібно щоби, Управителі (тобто сьогоднішнє управління житлового господарства), що  мають дійсне комунальне майно (офіси, матеріальну базу та інше) не тільки здавали в оренду  спільне майно громади виконавцям послуг на утримання будинків та прибудинкових територій, але фактично повинно наймати останніх на виконання визначених ними послуг. Строком на 1 рік, з можливістю пролонгації. Контролювати процес виконання послуг і змінювати виконавця у разі невиконання умов договору. Саме так, як це відбувається в організованих домах – ОСББ.
  5. Якщо на конкурс управителя заходить потужна керуюча компанія, яка здатна не тільки стригти вівць-споживачів, але пропонує будинкам  гарну інвестпрограму, то безумовно влада повинна надавати таким компаніям пріоритет. Це і буде здорова конкуренція між управителями. А міська влада зможе контролювати виконання конкурсних умов та інвестиційних проектів.
  6. Таким чином буде відбуватися логічний ланцюжок.  Співвласники –– управитель –- виконавці послуг. Навіть у разі організованого будинку(ОСББ) наявність кваліфікованого управителя повинна стати обов’язковою. Якщо є свій – добре, якщо немає, влада допомагає його навчити або представити свого. Нехай співвласники самі обирають того, хто їм більше до вподоби.

Підсумовуючи, хочу зауважити, що це лише тактичний короткостроковий погляд дій, виходячи з умов сьогодення, але саме він, на мою думку, надасть перші реальні результати реформування житлового господарства у нашому місті.

18.07.2014 - 13:39 Що таке ОСББ. Частина 3.Переваги створення ОСББ.

ОСББ є неприбутковою організацією і у разі, коли стає необхідність самостійно управляти та хазяйнувати у будинку, розмір внеску на утримання будинку та території визначається виключно самими мешканцями. Підрахували витрати на утримання, зробили кошторис, визначили розмір внеску з 1м2  і затвердили це зборами. Все,  нікуди не треба йти погоджувати або затверджувати цей внесок в органах влади.

Крім того, ОСББ не є платником ПДВ, тому ці 20% у тарифі, які у ЖЕКу сьогодні відраховуються і не можуть йти на обслуговування будинку, в ОСББ залишаються в повному обсязі і їх цілком можна акумулювати на особистий рахунок будинку для створення ремонтно-резервного фонду та використовувати на цільові потреби свого будинку.

ОСББ, укладаючи відповідні договори, як колективний замовник житлово-комунальних послуг у їх виконавців, може більш якісно впливати на належне виконання послуг, має право змінити поганого виконавця та укласти договір з іншою, як юридичною, так і фізичною особою.

Рішення прийняті в ОСББ згідно Статуту є обов’язковими до виконання всіма співвласниками будинку, незалежно від того, став такий власник квартири членом ОСББ чи ні. У будь - якому разі власник квартири чи приміщення зобов’язаний приймати участь в утриманні будинку та території і своєчасно сплачувати всі належні платежі. Якщо знаходиться такий власник, що не бажає сплачувати свою частку платежів, то суд, як правило,через судовий наказ приймає рішення на користь ОСББ і такому боржнику прийдеться сплатити не тільки суму боргу, але і за юридичні послуги та за витрати суду.

У певної пільгової категорії громадян, яка проживає в будинках де створено ОСББ, залишається право на отримання пільг та субсидій у повному обсязі. Для підтвердження цього була навіть прийнята окрема Постанова Кабінету Міністрів України  від 13.11.2013 № 860.

Законодавством передбачено для ОСББ право на отримання прибудинкової території у власність або в оренду. Таким чином, саме мешканці будинку, де створено ОСББ, зможуть мати право визначати що саме  розміщувати на своїй прибудинковій території або навіть отримувати сплату за її використання, наприклад, за стоянку автомобілів та використовувати ці кошти на поліпшення стану свого будинку.

Ніхто не може розпоряджатися своїм майном краще, ніж його власник. І саме власнику, а у випадку ОСББ – співвласнику, закон надає право вибору найкращого способу управління своїм спільним майном.

ОСББ – це єдиний на сьогодні механізм управління спільним майном у багатоквартирному будинку, тому це не далеке майбутнє, а  є реальним сьогоденням. 

 
човен
У Житомирській області з річки Уборть підняли 9-метровий старовинний човен - так звану "довбанку". Артефакт знайшли ще кілька років тому, але відкопали лише...
Через карантин для непоширення коронавірусу у Житомирі закриті більшість закладів: магазини, кав’ярні, перукарні, сервісні центри, ринки. Журналісти Першого...