Home Місто «Перевізники із нульовим прибутком – шукайте новий бізнес», – Ткачук

«Перевізники із нульовим прибутком – шукайте новий бізнес», – Ткачук

130

У міськраді 14 березня провели громадські слухання, під час яких представники влади, перевізники та житомиряни обговорили проект рішення щодо зміни вартості проїзду в громадському транспорті.

Зокрема, йдеться про рекомендовану ціну в маршрутних таксі – 5 грн за проїзд по місту, а в тролейбусах і трамваях – 2 грн.

Виступаючи за трибуною перед присутніми, перевізники зізналися відверто, що навіть при збільшенні вартості проїзду до 5 гривень, вони не гарантують наявність нових автомобілів на маршруті. Це лише допоможе покращити ситуацію, вийти хоч на якийсь прибуток, дещо підремонтувати маршрутки і утримувати їх в належному стані.

«Із нинішньою ціною – 3 гривні, ми на колінах, – сказав один із перевізників, відповідаючи на питання про збитковість. – Збитковими ми стали фактично майже одразу після підвищення вартості три роки тому. Ціни на усе піднімаються. Заправити маршрутку треба щонайменше на тисячу гривень. Щоденно на кожній маршрутці 100-150 «пільговиків» і нам ніхто не відшкодовує за це гроші. Тариф 5 гривень – це тариф, який просто дозволить перевізнику виживати в нинішніх умовах і виконувати ті функції, які він взяв на себе щодо перевезення пасажирів у місті».

Час від часу присутні на обговореннях представники громади Житомира звинувачували перевізників у тому, що ті не лише не оновлюють рухомий склад, але й не підтримують порядок у салоні і не дотримуються графіків, тощо.

Заступник міського голови Дмитро Ткачук відзначив, що звернення від перевізників щодо підвищення вартості проїзду почали надходити з вересня минулого року. При цьому, подавалися різні розрахунки, відповідно до яких пропонована вартість квитка коливалася від 5 до 10 гривень, залежно від маршруту та перевізника.

«Так ретельно, як у цьому році, до питання підняття вартості проїзду раніше не підходили. Було усе вивчено, проведені розрахунки і таким чином ми вийшли на тариф 5 гривень для автоперевізників», – зауважив Ткачук.

Усі розрахунки, що проводилися на основі наданої перевізниками документації. Були продемонстровані під час зустрічі. Водночас, жоден із перевізників так і не озвучив публічно кількість пасажирів, яких перевозить за добу чи місяць на одному маршруті, посилаючись, що таку інформацію у міськраду вони надали.

Піднімалося також питання щодо компенсації пільгових перевезень пасажирів маршруток. Ткачук відзначив, що ТТУ за рік здійснює більше 30 мільйонів таких перевезень і випадків, коли пільговиків відмовляються перевозити фактично нема. Можуть бути певні конфлікти між кондуктором і пасажиром, але дуже рідко. У цей час водії маршруток цим питанням зловживають і пасажири постійно скаржаться.

«Автоперевізники не можуть підтвердити кількість пільговиків, яких вони перевозять», – додав Ткачук, а також порадив перевізникам, які мають нульовий прибуток чи взагалі постійно говорять про свою збитковість, піти в інший бізнес. – Перевізники-волонтери нам не потрібні», – додав посадовець.

Акцентував увагу Дмитро Ткачук і на тому, що сьогодні на різних маршрутах житомирян обслуговує близько 200 автомобілів.

«Таким чином, складається ситуація, коли 200 машин рвуться і гасають по місту. Щоб поділити 100 пасажирів. Звичайно, вони й надалі при таких умовах будуть просити підвищувати проїзд, бо не мають прибутку. І так вже розбалували пасажирів, що маршрутки їздять від під’їзду до під’їзду. З транспортом ТТУ такого не буде, бо в цьому немає жодної потреби. Є графік, інтервали, забезпечується необхідне перевезення», – пояснив Дмитро Ткачук.

У тому, що транспортна система міста потребує змін говорять і самі перевізники, які не лише дублюють тролейбусні лінії, але й одне одного. Кажуть, що існуюча система не конкурентна для перевізників і не зручна для пасажирів.

Юлія ДЕМУСЬ

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here