Микола Череднік

блоги

21.08.2017 - 10:44 НЕЗАКОННЕ РІШЕННЯ ВИКОНКОМУ МАЄ БУТИ СКАСОВАНИМ

Виконавчий комітет Житомирської міської ради, порушивши Закон та регламент, прийнявши незаконне рішення, яке виходить за його повноваження.

Мене, як і багатьох житомирян, обурює те, яким чином приймаються рішення міською радою та виконкомом: з порушенням законів та процедур, тишком-нишком без оприлюднення проекту рішення.

Звісно, можна багато про це говорити та жалітися, що влада знову порушила Закон та зробила житомирян дурнями, але від цього нічого не зміниться. Саме тому я звернувся до суду, де доведу, що виконавчий комітет порушив регламент та Закон України. Громада міста має право та можливість завчасно знати, які рішення плануються прийматися. Чи влада на чолі з міським головою забула, що вона працює в інтересах усієї громади міста, а не конкретних її представників?

Суть питання:

На позачерговому виконкомі міської ради 2 серпня розглядалося питання про відзначення 1133-ї річниці від дня заснування міста Житомира. Проект рішення був оприлюднений лише за 2 дні до розгляду, хоча, відповідно до Закону та регламенту, він мав бути оприлюднений не менше ніж за 20 робочих днів. І виникає запитання, що у міській раді не знали, що у вересні відзначається День міста? Чому усе робиться в останній момент та з порушеннями?

Після того, як виконком 2 серпня не дозволив продавати алкоголь на святкуванні Дня міста, через два дні, а саме 4 серпня, скликається позачергове засідання виконкому. При чому журналістів запросили на 10.00, а саме засідання розпочали о 9.00. Саме за цей час без представників ЗМІ та громадськості заступником міського голови з голосу було внесене додаткове питання про дозвіл продажу алкоголю на святкуванні Дня міста, і виконкомце рішення підтримав. Виникає запитання, чому люди, які два дні тому голосували проти цього рішення,різко змінили свою думку? Що або хто на них вплинув?

Виконавчий комітет, як і міська рада, у своїй роботі має дотримуватися процедур, правил та законів. І якщо хтось думає, що для нього закон не писаний, то він помиляється.

Проблема в тому, що усі обурення в соціальних мережах ні до чого не призводить. Адже на цьому уся активність завершується.

Люди не використовують своє право звертатися до правоохоронних органів або суду та притягати винних до відповідальності. І попри недовіру до багатьох інститутів у нашій державі, це єдиний дієвий та найголовніше легальний спосіб впливу на беззаконня, яке чинять представники влади.

Жодні гнівні дописи у соцмережах не змінять ситуації. Люди, які обіймають владні посади, і далі будуть використовувати своє становище для власних цілей та вигоди.

Саме тому я звернувся до суду з метою скасувати незаконне рішення, яке прийняли всупереч законам України та регламенту Житомирської міської ради. І не дивним є те, що окремі ЗМІ роблять акцент на тому, що це рішення стосувалося продажу алкоголю, але оминають казати про незаконне його прийняття, що і стало приводом до позову.

Це не перше рішення, яке приймається з порушеннями. Але це буде першим рішенням, яке громада скасує через суд, щоб в подальшому у міській раді зрозуміли, що не можна приймати рішення через «коліно», порушуючи при цьому закони, бо комусь дуже потрібне прийняття рішення.

Я хочу звернутися до житомирян, не будьте байдужими, якщо влада або чиновники порушують закон: у своїх цілях використовують службове положення, причетні до корупції або вимагають хабар, і ви маєте докази цього. Невідкладно звертайтеся до правоохоронних органів, якщо Ви самі боїтеся або з тих чи інших причин не можете цього зробити повідомте мене, я зроблю звернення від свого імені.

Лише разом зможемо домогтися справедливості та виконання законів.

09.08.2017 - 14:59 ВЛАДА ПОРУШИЛА ЗАКОН

Багато розмов минулого тижня було про дозвіл продажу алкоголю на святкуванні Дня міста у Житомирі. Може існувати безліч різноманітних думок щодо цього. Одні вважають, що алкоголю не місце на святкуванні, другі -що свята без алкоголю бути не може, треті - що продаватися повинні лише слабоалкогольні напої. Скільки людей - стільки і думок.

Не вдаюся у дискусію наскільки це рішення вірне або ні і яке місце алкоголю на святкуванні. Натомість хочу наголосити, що рішення про дозвіл продажу слабоалкогольних напоїв прийнято з порушеннями. Виконавчий комітет Житомирської міської ради двічі порушив власний регламент, а також Закон України «Про доступ до публічної інформації». Тому воно має бути скасоване.

Те, яким чином приймалося це рішення,виглядає досить дивним та нагадує корупційну схему.

По-перше, дозвіл на продаж слабоалкогольних напоїв передбачає, що напої, які будуть представленні на святіповинні мати вміст спирту не більше 8%. Анонсується, що будуть продавати та дегустувати наливки, а ми знаємо, що хороші наливки мають міцність 25-35 % спирту. Отже, під виглядом слабоалкогольних напоїв планують продавати міцні спиртні напої.

По-друге, говорили про дегустацію та продаж наливок домашнього виробництва. За результатами голосування будуть визначати наливку по-житомирськи. Це виглядає так, ніби рішення приймалося в інтересах конкретного виробника наливок.

Якщо є така потреба – визначити наливку по-житомирськи, давайте зробимо окремий захід виключно з наливками або чимось іншим, де будуть представлені вироби НЕ ОДНОГО закладу, і визначимо напій по-житомирськи. Не розумію, чому це робити саме на День міста. Ці наливки нікому не відомі. Невже хтось просто використовує День міста для реклами та промоції алкогольних наливок?

По-третє, виникає питання: наскільки наливки є безпечними, чи є сертифікати якості та відповідності цих напоїв? На святкуванні Дня міста люди не матимуть альтернативи та вибору, і, відповідно, будуть купувати саме ці, нікому не відомі напої.

Виконком прийняв рішення, не отримавши відповідної документації на алкогольну продукцію, яку планують реалізовувати під час свята. Цілком можливо, що на День міста під виглядом слабоалкогольних напоїв будуть продавати усе, що завгодно, в тому числі і міцний алкоголь. Враховуючи, що непоодинокими є випадки продажу фальсифікату та неякісного алкоголю, подібна ситуація є недопустимою. Зважаючи на усі обставини та порушення Закону при прийнятті цього рішення, я буду звертатися до суду та вимагатиму визнання цього рішення не законним.

21.07.2017 - 09:30 КРИЗА МІСЬКОЇ ВЛАДИ

Після гучних скандалів та зняття недоторканості з декількох «народних» обранців, парламентарі пішли на літні канікули. Давно існуюча криза в українському парламенті може посилитися восени, коли до Верховної Ради обіцяно принести ще декілька десятків справ на зняття депутатських недоторканостей. Політична криза спостерігається не лише у вищому законодавчому органі країни, очевидно що міська влада також переживає значну владну кризу.

Міський голова 8 місяців не має першого заступника. Заступник з питань ЖКГ чи то йде у відставку, чи то його лише просять піти - вже 6 місяців незрозуміло для пересічних житомирян. Попри це, він і далі продовжує працювати. Працює не лише він, а й компанія, кінцевим власником якої є його дружина, яка регулярно отримує підряди на роботи від комунальних підприємств міської ради.

Секретар міської ради, яку очільник міста також «просить» піти у відставку та заявляє про корупційну складову, продовжує працювати, хоча саме з її ім’ям пов’язані гучні корупційні скандали у місті.

Начальник капітального будівництва написав заяву на звільнення, але і далі працює на своїй посаді. Дивина та й годі.

Вже рік триває реконструкція тротуарів - кошти витрачені, роботи зроблені неякісно, окремі ділянки розриті вже більше ніж півроку. Не будучи спроможними закінчити розпочате, міська влада береться за новий ще більш масштабний проект набережної. За моєю інформацією, лише її проект коштував 600 тисяч гривень. Ще не розпочавши роботи, вже виникають зауваження щодо цього проекту. Виходить, що висновків ніхто не робить.

Все зводиться до того, що влада у Житомирі концентрується в руках міського голови, і це призводить до прийняття невірних рішень. Опозиції у місті не чути. Вона, звісно, існує, але до неї не прислухаються. Так само, як не прислухаються і до думки житомирян. І це вкотре підтверджує, що успішний та ефективний бізнесмен не завжди є хорошим політиком. Міська рада - це не бізнес. Це рішення, від яких залежить життя та долі людей.

Багато що анонсувалося та відкривалося у Житомирі, але, на жаль, досі не працює. Аеропорт, з якого літаки мали літати у 2015 та 2016, досі не функціонує. Про будівництво інвестиційного парку також не чути. Центр для безпритульних тварин відкрили, але бродячих собак у місті менше не стає. Тролейбусна лінія до мікрорайону Малікова функціонує, але тролейбуси їздять туди дуже рідко. І цей список можна продовжувати довго.

Комунального транспорту за останні роки стало більше, але «реформа» з електронним квитком зупинилася на впровадженні переносних валідаторів, які в місті прозвали касовими апаратами. На їх закупку з міського бюджету витратили 7 млн гривень. Який економічний ефект від цього отримало місто та ТТУ -  невідомо.

Маршрутні таксі у Житомирі з підняттям вартості проїзду залишилися незмінними - жодного додаткового сервісу та зручностей пасажири не отримали.

Маршрутки і надалі їздять із завареними люками, колесами, які іноді відвалюються під час руху, брудними салонами, з яких під час дощу вода тече, як з душу. Типовою є ситуація, коли водій може не їхати до кінця свого маршруту або просто «зійти» з маршруту. Після 21:00 стає проблематичним дочекатися маршрутне таксі, адже більша частина транспорту завчасно сходить з маршрутів, цим самим порушуючи затверджені графіки руху.

Подібна ситуація в багатьох сферах життєдіяльності міста. І в школах, де директорам, з порушенням господарського кодексу, делегували не типові для освітнього закладу господарські функції, і у медичних закладах, де медичному персоналу не вистачає коштів на заробітну плату, і в інших питаннях ситуація залишається критичною.

Житомир - один із лідерів за рівнем корупції в Україні, і це багато що пояснює.

Це все є комплексними проблемами міста, які свідчать про кризу місцевої влади.

Багато з того, що відбувається у Житомирі, пересічні мешканці не бачать. Іноді їх це не цікавить, іноді у них немає можливості про це дізнатися. Не є секретом, що частина місцевих ЗМІ висвітлюють інформацію лише у «правильному» ракурсі. Варто розуміти, що усі ці процеси безпосередньо впливають на майбутнє міста. Якщо у міській раді існує криза, потрібно знаходити можливості виходу з неї. Якщо цього не можливо зробити, варто шукати тих, хто буде здатний це робити, розвиваючи місто, а не заганяючи його у прірву.

27.06.2017 - 15:42 Міський транспорт: ефективний чи недолугий?

Громадський транспорт є однією з найважливіших галузей життєдіяльності та функціонування міста. Від його комфорту та зручності залежить якість життя мешканців. Міський транспорт впливає на наше життя більше, ніж здається на перший погляд.

Зручність громадського транспорту – це, в першу чергу, його швидкість і доступність. Міський транспорт має вирішувати наступну задачу: люди повинні добиратися з однієї точки міста в іншу, роблячи найменшу кількість пересадок та очікувань. Чим швидше можливо це зробити, тим більша активність населення міста, відповідно, і бізнес-активність містян зростає, бо час – це гроші.

Питання ціни

Коли проводять порівняння, що в ЄС громадський транспорт набагато кращий, то і вартість квитка в рази більше, ніж в українських містах. Певною мірою це так, але є одне «АЛЕ».

Коли наші співвітчизники купують 20-ти хвилинний квиток у Франції за 1,6 євро (близько 47 грн) або у Польщі за 2,8 злотих (близько 20 грн), відчувається різниця у ціні. Але якщо купувати квиток на довший період (тижневий, місячний, річний), тоді вартість поїздки коштує в 2-4 рази менше, ніж при купівлі одноразового квитка.

Для прикладу, у Варшаві у 2015 році з бюджету міста виділялося 2,5 млрд злотих (17,5 млрд грн) на фінансування громадського транспорту міста. Саме стільки сплачується перевізникам за обслуговування усіх міських маршрутів. Оплата здійснюється за кілометраж, а не за кількість пасажирів. За 2015 рік у Варшаві виручка з продажу квитків становила близько 1,1 млн злотих, тобто, менше половини витрачених грошей. Усі ці кошти, спрямовуються виключно на транспортну інфраструктуру, наприклад, на ремонт та прокладання нових колій для трамваїв.

Ситуація в інших містах ЄС подібна, вартість квитка менша від реальної економічної вартості. Це один із ключових принципів громадського транспорту – він має бути доступним. Якщо вартість квитка зробити економічно вигідною, мешканці будуть менше користуватися громадським транспортом, та віддавати перевагу автомобілям. Це, в свою чергу, призведе до збільшення кількість заторів та часу поїздки.

Громадський транспорт у розвитку міста відіграє таку ж роль, як доступні кредити для розвитку бізнесу.

Безкоштовний громадський транспорт

У місті Таллінн у 2013 році для його мешканців проїзд у громадському транспорті зробили безкоштовним. Ті, хто не зареєстрований у місті, оплачують повну вартість проїзду.

До запровадження безкоштовного проїзду, бюджет Таллінна компенсував 70 % витрат на громадський транспорт. Вартість квитка, відповідно, покривала лише 30 % економічної вартості проїзду.

Функціонування громадського транспорту у Таллінні коштувало 53 млн євро, з яких місто компенсувала 36 млн, ще 12 млн надходило за продаж квитків зареєстрованим жителям міста та 5 млн від продажу квитків гостям столиці.

Після запровадження безкоштовного проїзду, видатки з бюджету на транспорт збільшилися з 36 до 48 млн євро. А надходження до бюджету зросли на 14 млн євро. Тобто місто не лише окупило додаткові транспортні витрати, а й отримало прибуток. Це стало можливим завдяки тому, що незареєстровані мешканці почали масово реєструватися у Таллінні, відповідно, сплачувати податки до міського бюджету. За три роки кількість зареєстрованих мешканців міста збільшилася з 416 тис. до 440 тис. Активність у місті збільшилася, люди почали частіше їздити, значно зросла ділова активність міста. Водночас зменшилася автомобільна активність, на дорогах стало менше автомобілів, що, у свою чергу, зробило громадський транспорт ще швидшим.

У жодному європейському місті громадський транспорт не є прибутковим для міста, бюджети покривають 50-70 % вартості поїздки.

Про Житомир

У Житомирі є громадський транспорт. Яким би він не був, але він є, і на цьому позитив закінчується. Перспектив, що за декілька років будуть суттєві зміни на краще, немає. В першу чергу, через пільги, які держава декларує, але не фінансує (з моїм відношення до пільг, в тому числі про безкоштовний проїзд, можна ознайомитись тут https://goo.gl/J3MEsr). Лише після зміни підходів до пільгових перевезень, можливе покращення в цій галузі.

Комунальний транспорт Житомира за останні роки почав працювати краще, ніж тоді, коли робилося все можливе, щоб ТТУ припинило своє існування.

Позитивом є збільшення кількості тролейбусів, а також початок переходу на систему електронного квитка. Хоча реформи у тому, що кондуктори замість пачки талонів почали користуватися валідаторами, особисто я не бачу. Можливо, це лише початок чогось великого, або кінець.

Маршрутки – це зло для міста

Проблема громадського транспорту Житомира – це маршрутні таксі. Маршрутка – це зло для транспортної системи міста. Але альтернативи найближчі роки місто не має.

Маршрутки зменшують швидкість руху на дорогах. З точки зору екології, один міський автобус або тролейбус перевозить таку ж кількість пасажирів, як 2-3 маршрутних таксі. При цьому кількість викидів у атмосферу значно менша.

Транспорт Житомира є жахливим через те, що вже після 21-ї години проблематично добратися з одного району міста в інший. Тролейбуси масово прямують в депо, а маршрутки починають «зникати» з власних маршрутів.

Управління транспорту та зв’язку міської ради, яке має контролювати дотримання перевізниками умов перевезення та виконання затверджених графіків руху, може щодня поповнювати бюджет міста на десятки тисяч гривень, фіксуючи порушення та застосовуючи фінансові санкції до перевізників.

Але складається враження, що такого управління в місті не існує, інакше як пояснити те, що відбувається з транспортом у місті?

На графіку нижче показано кількість громадського транспорту на маршрутах у різні дні та години. Видно, як стрімко зменшується кількість транспорту у Житомирі після 20:00.

11111

22222

 

 

Приватні перевізники мають затверджений графік руху на маршрут, в середньому це час з 6:00 до 23:00. Одні маршрути починають працювати пізніше, інші – раніше. Але середній час закінчення обслуговування маршруту близько 23:00. На практиці ж, окремі перевізники вже о 21:30 припиняють обслуговувати свій маршрут, деякі залишають на маршруті лише кілька автобусів. Чому перевізники так роблять? Відповідь дуже проста, ввечері маршрут не такий рентабельний. Адже вигідніше возити пасажирів у часи пік, коли усі поспішають додому або на роботу. Ввечері пасажирів значно менше, а витрати на паливо такі ж. В результаті люди по півгодини чекають, та ще й вимушені їхати в переповненій маршрутці. Це, до речі, також не є добрим, адже порушуються умови експлуатації автобусів і пасажири наражаються на небезпеку.

Що б мало бути, якщо б управління транспорту працювало?

Усі маршрутки обладнані GPS-трекерами. В режимі реального часу можливо відслідковувати, хто порушує графіки руху і змушувати перевізників працювати відповідно до взятих зобов’язань. Можливо влаштовувати виїзні перевірки: і зранку, і ввечері. Адже робочий час чиновника, який працює в інтересах міста та мешканців, не закінчується о 18:00.

Якщо до цього додати те, що в салонах маршрутних таксі під ногами пасажирів лежать колеса, під час дощу вода біжить з даху, салон брудний, а водій може палити в салоні і одночасно розмовляти по телефону, постає досить логічне запитання – чому житомиряни мають утримувати чиновників, які закривають на це очі, чи вони утримуються не лише з коштів платників податків?

І на останок про електронний квиток

З бюджету міста Варшави не витрачали кошти на впровадження системи електронного квитка. Її встановила французька компанія, яка отримує свій відсоток з продажу квитка. Також не було витрачено бюджетних грошей на систему продажу квитків, цим займаються два оператори, які, відповідно, також мають свій відсоток від вартості квитка. Вони за власний кошт створили та розвивають систему і сервіси з продажу квитків.

Чому ми, як місто, не можемо впроваджувати такі програми партнерства? Адже у нас децентралізація діє вже 2 роки. Як отримувати більше грошей, то децентралізація нам підходить, ми за неї, а як брати на себе більше відповідальності – то ми не звикли.

Прес-служба Житомирської міськради на своєму ютуб-каналі опублікувала відео «Живи Житомиром! Створюй Житомир!», у якому зображено найкрасивіші куточки ...
  Житомирянин Дмитро Краб продовжує прикрашати місто своїми графіті. Черговий яскравий малюнок він наразі завершив на одній із будівель по вулиці ...