Микола Череднік

блоги

20.04.2018 - 08:01 Управління транспорту міської ради – управління імітації

Приватні перевізники у Житомирі самостійно встановлюють правила роботи: хочуть – зменшують кількість автомобілів у вечірній час, хочуть – скасовують пільговий проїзд, встановлений виконкомом. З таким успіхом вони незабаром самі почнуть встановлювати тарифи. Складається враження, що нікому з керівництва міста немає діла до того безладу, який відбувається у громадському транспорті. Управління транспорту, яке б мало навести лад з приватними перевізниками та постійними порушеннями, лише створює враження своєї діяльності. Наслідками бездіяльності транспортних чиновників є вседозволеність та нахабство перевізників, які знають, що жодної відповідальності та покарання зі сторони управління та влади не буде.

Починаючи з 10 квітня до мене почали звертатися житомиряни зі скаргами, що водії відмовляють їм у пільговому проїзді у часовому інтервалі 10:00 – 16:00. Скарги стосувалися маршруту № 11. Дійшло навіть до застосування фізичної сили зі сторони водія до жінки віком 80 років, яка в сльозах зателефонувала мені вже після цього інциденту. Я відразу направив депутатське звернення. Лише через 7 днів працівники управління транспорту повідомили, що розгляд мого звернення за участю представників перевізника відбудеться 23 квітня, але не в управлінні або міській раду, а в офісі перевізника. Для мене став дивним той факт, що звернення розглядатиметься не у приміщенні міської ради?

Апогей свавілля перевізників відбувся 15 квітня, коли певна кількість перевізників самостійно вирішили скасувати пільговий проїзд. Ситуація з громадським транспортом у Житомирі вже дуже довгий час залишається незадовільною.

Перевізники взяли на себе зобов’язання перевозити пільговиків. Рішення виконавчого комітету, яке регулює пільгові перевезення чинне. Але міська влада в особі управління робить вигляд наче нічого не сталося. Перевізники в чергове порушують Закон, на що міська влада в чергове закриває очі.

Ціле управління, яке має контролювати виконання перевізниками правил перевезення та дотримання законодавства, традиційно залишається бездіяльним та безпорадним.

Звісно, це ж не результати тендерів фальсифікувати, про що свого часу писав заступник міського голови Дмитро Ткачук. Просто цікаво, як йому працюється разом з тими ж «фахівцями», які досі перебувають на посадах в управлінні.

У мене складається враження, що управління транспортує одним знайталановитіших у міській раді з імітації своєї бурхливої діяльності.

Ті, кого цікавить робота управління, можете почитати звіт за 2017 рік. Його початок шедевральний: “Вся велика кількість роботи, яку виконує Управління …”.

Зупинюся лише на одному пункті звіту.

 

ШТРАФИ та СУДИ

Працівники управління встановлюють факти порушення перевізниками договорів, складають про це відповідні акти, накладають штрафи на перевізників у сумі 116 450 грн. І певні місцеві “незалежні” сайти навіть пишуть про таку бурхливу діяльність. Здавалося б НАРЕШТІ перевізників покарають фінансово за їхні численні та систематичні порушення.

Але далі перевізники сплачують всього 11 900 грн штрафів (лише 10%) і міська рада звертається до суду, щоб стягнути решту коштів. І знову “незалежні” пишуть про те, які молодці чиновники міської ради. Це вже потім інтерес журналістів зникає, коли управління транспорту суди програє та жодної копійки до бюджету міста не стягує, а навпаки - витрачає на судові витрати більше коштів, ніж перевізники сплатили штрафів до цього. «Незалежні» не будуть аналізувати та писати з якої причини суди відмовляють міській раді у позовних вимогах. До речі, суди абсолютно справедливо відмовили у задоволенні позовних вимог управлінню транспорту. Одним із багатьох рішень можна ознайомитися у реєстрі судових справ. Наведу лише декілька цитат із цього рішення суду:

«[…]Акт №37 складено на підставі інформації, яка надійшла від КП"МІЦ" міської ради.

Суду не надано жодного доказу того, що КП"МІЦ" є Диспетчерським пунктом, тому посилання позивача на інформацію від КП"МІЦ", на підставі якої складено Акт №37, є безпідставним.

[…]Посилання позивача на те, що перевізником не забезпечується перевезення пільгових категорій громадян позивач підтверджує лише Актами №42 та №71.

Однак, ні самі акти ні матеріали судової справи не містять доказів, на підставі яких члени рейдової групи прийшли до такого висновку.

[…] Суду не представлено жодного доказу незабезпечення перевезення пільгових категорій громадян, доказів відмови відповідача забезпечувати перевезення пільгових категорій громадян чи неналежного виконання умов договору чи закону в цій частині.

Проте жодних таких доказів, які б слугували проведенню позивачем перевірок, позивачем до матеріалів справи не додано та в актах про виявлені порушення не наведено...»

 

Позивач (управління транспорту) просто не спромігся або не захотів надати належних доказів у суд. Історія із судами та штрафами - це не покарання перевізників за їхні порушення та спроба навести лад. Це - звичайна імітація та профанація.

ВИКОНАННЯ ГРАФІКІВ

У звітах управління можна побачити, що жоден перевізник не виконує усі рейси: більшість виконують графіки лише на половину від норми. Якщо простими словами, це означає, що ввечері ви не можете дочекатися автобусів, бо перевізник забрав їх з маршрутів. Типова ситуація для усіх маршрутів міста після 21:00, коли салони переповнені в рази більше, ніж це передбачено правилами перевезення пасажирів та експлуатації транспортного засобу.

Добре, що управління констатує та визнає те, що громадський транспорт працює неналежно. Але постає питання, що роблять чиновники, щоб виправити цета змусити перевізників дотримуватися графіків?Це питання цікавить усіх, але навіть у міській раді нічого сказати про це не можуть… Хтось каже, що місто купує нові автобуси. Автобуси - це добре, але така кількість автобусів, закуплених за кошти житомирян, поки ситуацію суттєво не змінять.

Яка користь від існування управління, яке виконує констатуючу та статистичну функцію, - питання риторичне.

Утримання управління транспорту для бюджету житомирян обходиться недешево: зарплата 5-ти працівників за перші три місяці 2018 року обійшлася бюджету в 280 000 грн (в середньому 18 600 грн на одного працівника в місяць). Працівники кожного місяця отримують 200 % премії та 100 % надбавки за високі досягнення. Я не проти високих зарплат, але які такі високі досягнення в управлінні транспорту і за що 200 % премії кожного місяця? Чому такі ж премії не отримують лікарі та освітяни?

Чи відпрацьовує управління на користь житомирян ресурси, витрачені на своє утримання?

Питання не стоїть, чи може управління транспорту вплинути на ситуацію та щось змінити, бо відповідь очевидна – може і має це робити. У кого інша думка - ознайомтеся з положенням цього управління, щоб розуміти що повноважень достатньо і це його прямий обов’язок. Зміни можливі лише за умови, що є бажання діяти та змінювати ситуацію в інтересах житомирян та пасажирів, а не підігрувати приватним перевізникам.

11.04.2018 - 23:29 Або влада змінить пріоритети, або громада змінить владу

Нещодавно, після звернення до мене житомирян, зацікавився питанням технічного стану Богунського мосту. Не маючи інформації про усіх мостів міста, вважав, що саме його необхідно негайного ремонту. Але як виявилося, він знаходиться у найкращому технічному стані з усіх Житомирських мостів. Хоча і ремонту він потребує, і якомога скорішого, фахівці повністю з цим погоджуються. Але проблема як завжди у коштах, точніше – їхній відсутності. Хоча, за рахунок децентралізації, кошти є, але справа у тому, на що та як їх витрачають.

Малими коштами та розумною головою можна багато зробити, а великими коштами та дурною головою – нічого…

У Житомирі всі мости потребують ремонту, і потребують вони його роками. І це стосується практично усієї інфраструктури міста, яку останні років 25 ніхто не ремонтував. У найгіршому стані знаходиться Київський міст. Вартість його ремонту складає близько 200 млн грн, на це коштів у бюджеті немає... Усі сподівання на Державний бюджет та лобістів міста у високих кабінетах на Грушевського. Ремонту потребують також мости по Параджанова та Троянівській. У скільки обійдеться ремонт – точно невідомо. Загалом ця сума рівна або навіть більша за весь бюджет розвитку Житомира.

Вирішити питання фінансування ремонту можливо було б, залучивши кошти з Державного фонду регіонального розвитку (ДФРР). Але місто вже використало усі кошти у цьому році на ремонт стадіону Спартак та будівництво ЦНАПу на майдані Перемоги.

Що більше потрібно місту мости чи ЦНАП? Важке запитання, бо потрібно й одне, й інше. Але першочерговими мають бути ті об’єкти, від яких залежить функціонування та життєдіяльність міста. Звісно, у міській раді ніхто не ставить такі питання, все ж вже вирішено, і рішення це приймалося не в стінах міської ради.

Будувати нове приміщення для ЦНАПу вартістю 45 млн грн у той час, як за 200 м знаходиться порожній готель Житомир, який планують продати, особисто мені видається дивним рішенням. Чому не зробити ЦНАП у приміщенні готелю Житомир? Тим паче, що міська влада у 2016 році планувала це робити саме так, навіть кошти з бюджету на розробку проектної документації виділили. Кошти виділили, проект успішно зробили та поклали його у стіл…

При формуванні міського бюджету постійно подаються заявки на виділення коштів на ремонт мостів, але вони не враховуються та викреслюються з міського бюджету. Винятком був лише випадок, коли з міського бюджету виділили 1,5 млн грн на підвісний міст. Чому вирішили виділяти кошти на міст, по якому не їздить жодне авто та жоден пасажирський транспорт, мені не відомо. Можливо, це пов’язано з тим, що якщо б відремонтували якийсь міст на окраїні міста, люди б цього не помітили, а ось про підвісний міст у парку знають усі.

Хочеться сподіватися, що мости у Житомирі зможуть ще простояти декілька років. І наше місто оминуть ті проблеми, які можуть статися через їхній технічний стан. А там або влада змінить свої пріоритети, або громада змінить цю владу.

Хочеться шукати у цьому всьому і певний позитив. Добре, що поки мости у Житомирі не взялися ремонтувати. Бо якусь тротуарну плитку у нас третій рік ніяк докласти не можуть, а те, що поклали, вже потрібно перероблювати. Якщо ще так почнуть мости ремонтувати, то будемо ми довго їздити в об’їзд.

04.04.2018 - 22:45 Помилки потрібно виправляти

Минулого тижня відбулося заключне засідання суду у справі про порушення виконавчим комітетом Житомирської міської ради законодавства України. Мова йде про встановлені часові обмеження пільгового проїзду в громадському транспорті загального користування (а саме в маршрутках) для певних категорій пільговиків.

У зв’язку з цим вирішив опублікувати декілька документів та надати пояснення, щоб житомирянам було зрозуміло суть позову та логіку судового процесу.

СУД ДОЗВОЛИВ ПЕНСІОНЕРАМ ЇЗДИТИ БЕЗКОШТОВНО ПРОТЯГОМ УСІЄЇ ДОБИ – подібний заголовок довелося прочитати на одному із місцевих сайтів. Суд не може дозволити або заборонити пільговикам користуватися своїми пільгами, він не має таких повноважень.

Корольовський районний суд міста Житомира СКАСУВАВ пункт рішення виконавчого комітету міської ради, який встановлював часове обмеження пільгового проїзду для певних категорій пільговиків з 10:00 до 16:00.

Чи впливає це рішення суду на вартість проїзду та/або встановлення тарифу?

Те, що суд скасував пункт рішення, яким обмежувалося право пільгового проїзду, жодним чином не впливає на інші пункти цього рішення. Рішення виконавчого комітету, тарифи та інші умови, які встановлюються та регламентуються цим рішенням, залишаються діючими.

Чи можуть пільговики, яких обмежили у праві користування пільгами у часі, їздити безкоштовно в маршрутках у будь-який час?

Рішення суду вступає в дію через 30 днів після його прийняття, тобто 27 квітня 2018. Якщо міська рада не оскаржуватиме рішення першої інстанції до апеляційного суду, пільговики усіх категорій зможуть користуватися своїми пільгами без часових обмежень.

У міської ради достатньо часу, щоб врегулюватися усі правові аспекти та підготуватися до 27 квітня, адже регулювання та організація громадських перевезень у межах міста – це прямий обов’язок місцевої влади.

Міська рада припустилася помилки (юридичної та управлінської). Уміння визнавати та виправляти свої помилки – це набагато краще, ніж маніпулювати думкою та намагатися переконувати у протилежному.

Якби подібна ситуація відбувалася декілька років тому, коли прокуратура мала функцію загального нагляду, подібне рішення було б оскаржене органами прокуратури з мотивів невідповідності законодавству та повноважень органів місцевого самоврядування.

Але зараз маємо таку ситуацію, що ні прокуратура, ні жоден інший державний орган не контролю та не слідкує, чи дотримуються органи місцевого самоврядування законів та чи діють вони в межах своїх повноважень. Наразі єдиним органом, до якого можна звернутися та оскаржити незаконні дії органів місцевого самоврядування, є суд.

Чи знала міська рада та виконавчий комітет про те, що рішення в частині обмеження дії пільгового проїзду не відповідають їхнім повноваженням і суперечать чинному законодавству, мені не відомо. Хоча у своїй відповіді заступник міського голови Дмитро Ткачук, який відповідає за транспортні питання, чітко писав, що подібні обмеження є незаконними. Також юридичний департамент міської ради перед ухваленням цього рішення надав свій висновок, що рішення в частині часового обмеження пільг не відповідає чинному законодавству. Тому я з упевненістю можу сказати, що протягом 6 місяців розгляду справи в Корольовському суді, юристи та транспортники міської ради знали про суперечність окремих пунктів цього рішення та його незаконність.

готове 1 а3 - копия - копияготове 1 а3 - копия

Якщо обіцяна Урядом монетизація пільг відбудеться цього літа, тоді питання, пов’язане з пільговиками, зникне саме собою. У такому випадку, замість пільг та права на безкоштовний проїзд, пільговики отримають додаткові кошти та самі вирішуватимуть коли та яким видом транспорту користуватися.

Ми усі схильні до помилок. Не помиляється той, хто нічого не робить. Але помилки потрібно виправляти. Якщо ми хочемо жити у правовій державі, усі мають дотримуватися законів, у тому числі й органи місцевого самоврядування. Знаю, що у міській раді є притомні та адекватні керівники, які зможуть зрозуміти, що продовжувати далі порушувати закони та намагатися оскаржувати рішення, яке самі ж визнали незаконним, є щонайменше абсурдним.

Я зробив усе щоб підказати міській раді, що вона зробили помилку. Тепер справа за міською радою.

Помилки завжди пробачливі тим, хто має силу їх визнавати.

29.03.2018 - 20:09 Ситуація із Житомирськими мостами

Декілька місяців тому до мене звернувся колишній військовим інженер щодо того, що Богунський міст потребує негайної профілактики. Він, як фахівець, зміг це визначити візуально. Ще в січні я почав писати депутатські звернення щодо проведення обстеження Богунського мосту та визначення необхідності здійснення профілактичних і ремонтних робіт.

Довгий час чиновники міської ради не відповідали на звернення. Але, зрештою, написали, що грошей на здійснення обстеження мостів у бюджеті на 2018 рік не закладено. Крім того, у своїй відповіді міська рада визнала та підтвердила необхідність здійснення огляду мосту спеціалістами.

Питання мостів для Житомира є надзвичайно важливим, як і для будь-якого іншого міста. Якщо щось станеться з якимось із мостів, окремі віддаленні райони будуть відрізані від центру міста та міської інфраструктури. Будувати нові мости набагато дорожче, ніж робити вчасно профілактику та доглядати за конструктивними елементами мостів.

У 2016 році керівник комунального господарства міської ради заявляв про необхідність проведення ремонту усіх мостів у Житомирі. З бюджету навіть виділили 1,5 млн грн, але ці кошти пішли не на ремонт транспортних мостів, а на фарбування та освітлення підвісного пішохідного мосту.

Для обстеження Богунського мосту необхідно близько 27 тис грн. Це не є великими коштами для бюджету міста. Звернувся до профільної депутатської комісії, яка підтримала моє звернення щодо розгляду цього питання, за що велика подяка усім членам комісії, які завжди намагаються розібратися в суті питання, а не зробити вигляд, що воно розглянуто та написати відписку.

Наступного засідання комісія більш детально розгляне та заслухає питання стосовно усіх мостів у місті. Сподіваюся, що питання щодо обстеження і визначення технічного стану Богунського мосту та інших мостів у Житомирі найближчим часом зрушиться з мертвої точки.

Залучення спеціалістів, які зможуть провести детальне обстеження стану Богунського мосту, не вирішить проблеми. Але це дасть розуміння, які роботи необхідно виконувати першочергово та скільки коштів на це необхідно. Якщо фахівці зроблять висновки, що з профілактикою та ремонтом мосту можна почекати, тоді кошти необхідно закладати вже у бюджеті 2019 року. Якщо ж спеціалісти встановлять необхідність негайного ремонту – необхідно виділяти кошти з резервного фонду та виконувати роботи вже цього року. Буду і надалі робити все від себе залежне, щоб вирішувати важливі питання міста та людей, які звертаються.

Якщо маєте проблеми або запитання, телефонуйте 0687307767, 0937924643 або пишіть mykola.cherednik@gmail.com

 «У своєму відео ми хотіли показати Житомир таким яким він є, людей, які працюють щодня», – пояснює Сергій Омельчук, автор відео «Місто звичайних...
  Близько 30 видів та підвидів екзотичних і ексклюзивних тваринок на території понад 600 кв.м. – це контактний зоопарк «Multizoo» у Житомирі, що...