Микола Череднік

блоги

06.12.2017 - 10:12 ЧОМУ ПОТРІБНО БРАТИ КВИТОК

Вартість проїзду в житомирських маршрутках знову становить 5 грн, але основна особливість – це наявність валідаторів у водіїв. Хоча в перші дні не усі маршрутні таксі мали валідатори, і не завжди там, де вони були, водії могли видати квиток.

Наявність валідаторів не впливає на якість перевезення, але це можливість контролювати та оцінити реальний пасажиропотік, та відповідно, прорахувати економічну вартість тарифу. Адже арифметика перевізників, пальне дорожчає, запчастини дорожчають, давайте збільшимо вартість проїзду на 60 % – навряд чи відображає реальну картину.

Перевізники встановили валідатори, скоріше за все, в очікуванні того моменту, коли з міського бюджету почнуть компенсувати проїзд за пільговиків. Наголошу на тому, що держава вже два роки не виділяє коштів для компенсації пільгового проїзду, відповідно, усі компенсації будуть за рахунок міського бюджету, тобто наших з вами грошей. Зараз перевізники взяли на себе зобов’язання перевозити пільговиків за власний рахунок, при цьому всіляко намагаються «відбити» у пільговиків бажання користуватися пільговим проїздом. Нагадаю також і те, що рішення виконавчого комітету про встановлення часових обмежень пільгового проїзду є незаконним, та оскаржується у судовому порядку.

Наявність валідаторів виправдає себе лише тоді, коли усі пасажири почнуть брати квиток. Лише через 100 % облік пасажирів можливо навести лад у громадському транспорті. Якщо пасажири не будуть брати квитки, валідатори лише прикрашатимуть інтер’єр маршрутки.

Типова ситуація, коли люди заходять до маршрутки, дають 5 грн і йдуть, не беручи квиток. Водій, до речі, не поспішає сам давати квиток, бо він, як і власник маршруту, не зацікавлений показувати реальну кількість пасажирів. Коли я прошу у водія видати квиток, це викликає дивні погляди водія та пасажирів. Отримуючи квиток об 21:00 з номером 38, означає, що за день офіційно та по звітності водій провіз 38 пасажирів.

Якщо житомиряни не будуть брати квитки по 5 грн, вартість проїзду буде 6 грн. Якщо не будуть брати по 6 грн, проїзд зроблять по 7 грн і так далі.

Перевізник буде показувати, що за цілий день він перевіз 30-40 пасажирів, і він працює собі у збиток, тому вартість проїзду потрібно збільшувати.

Житомиряни, Ви самі добровільно даєте себе обманювати! Квиток – це не якась формальність! Технічний стан та безпека в Житомирських маршрутках бажає кращого. І у випадку, якщо пасажир під час поїздки отримає травму, лише за наявності квитка він може розраховувати на компенсацію завданої шкоди.

Можливо, пересічному середньостатистичному житомирянину немає часу відстоювати свої права або інших житомирян у владних кабінетах та судових залах, але взяти квиток у водія не вимагає від вас надзвичайних зусиль та здібностей. Якщо ви почнете вимагати у водіїв маршрутки видавати вам квитки та поясните своїм знайомим чому це потрібно робити, ви виконаєте свій громадянський обов’язок.

24740830_1662902200396456_63274847_n

04.12.2017 - 11:22 Маршрутні ФІНТИ

Житомир, напевно, є лідером серед міст за кількістю змін вартості проїзду в громадському транспорті. За останні півроку ціна проїзду змінювалася чотири рази!

Не завжди вартість проїзду відповідає встановленому тарифу. Так, з 22 листопада тариф на проїзд у маршрутках становить 3 грн, однак житомиряни вимушені сплачувати 4 грн.

Згідно з рішенням суду, вартість проїзду в маршрутках має становити 3 грн, в тролейбусах – 2 грн. Але це рішення не виконується. Міська рада закриває на це очі, роблячи вигляд, що нічого не сталося.

Рішення виконавчого комітету щодо встановлення вартості проїзду супроводжується численними порушеннями законів та процедур. Міські чиновники грубо порушують закони, приймаючи завідомо незаконні рішення. Нове рішення виконкому, яке встановлює вартість проїзду 5 грн, у суді буде знову скасовано, як і попереднє. При його ухваленні було порушено закон та регламент.

Кожного дня житомиряни додатково переплачують з власних кишень 150 000 грн за проїзд у тролейбусах та маршрутках. Кому вигідна така ситуація? У чиїх інтересах працює виконавчий комітет? Очевидно, що між перевізниками та представниками влади є дуже тісні відносини, які ґрунтуються на взаємовигідних домовленостях. За 8 днів Житомиряни переплатили за проїзд більше 1 мільйона гривень.

Влада не переймається якістю перевезення пасажирів, а створює сприятливі умови для перевізників. Графіки руху перевізниками не виконуються, маршрутки постійно брудні, не завжди технічно справні. Непоодинокими були випадки, коли у маршрутках на ходу відпадали колеса. Чи змінилося щось в якості перевезень за останні півроку, коли вартість проїзду збільшилася до 5 грн? Очевидно, що ні.

Перевізники обіцяли дотримуватися взятих на себе зобов’язань, але цього не відбулося.

Після збільшення вартості проїзду до 5 грн, перевізники і далі порушували усі домовленості. Сотні скарг надходило від пенсіонерів та інших пільговиків, яких водії виганяли з салону маршруток та вимагали гроші. Але міська рада просто не помічає цього та вдає, що все добре.

Перевізники не показують реальної собівартості проїзду, а чиновники сприяють їм у цьому, не намагаючись з’ясувати структуру тарифу.

Чи будуть перевізники виконувати свої зобов’язання після нового підвищення вартості проїзду? Переконаний, що зі збільшенням вартості проїзду пасажири не відчують змін або покращення перевезень.

21.11.2017 - 14:57 ЛЬВІВСЬКА КОМПАНІЯ ЧЕРЕЗ РОСІЙСЬКИЙ БАНК ПРОДАСТЬ ЖИТОМИРСЬКУ ЗЕМЛЮ

На сесії міської ради 9 листопада депутати вирішили продати з аукціону комунальну земельну ділянку площею 24,6 га, при цьому початкову ціну аукціону зменшили на 10 мільйонів – із 35 млн грн до 25 млн грн. Мова йде про територію, де мали будувати міські очисні споруди. В серпні міський голова заявляв, що добудовувати ці очисні споруди немає сенсу, що цю ділянку потрібно продати, і місто зможе отримати близько 40 млн грн.
Виникає запитання, чому, якщо у серпні йшла мова про 40 млн грн, початкова ціна становить лише 25 млн? Логіка, що таким чином буде більше учасників торгів у цьому випадку не спрацьовує. Адже якщо місто планує отримати 40 млн грн, то початкова ціна у 35 млн не має злякати реальних покупців, які спроможні заплатити такі кошти.
Вже 17 листопада на сайті міської ради було розміщено інформацію про проведення земельних торгів. Проводити їх буде львівська компанія ПП «Фірма «СОМГІЗ».
Виникає наступне запитання, до чого тут львівська компанія і де вона взагалі взялася? Невже у Житомирі немає місцевих компаній, які можуть провести аукціон? Ми вже пам’ятаємо і львівську будівельну фірму, яка бралася за три місяці покласти тротуарну плитку у центрі міста, і про львівського «газетного фахівця», який за мільйон бюджетних гривень обіцяв реформувати комунальну газету та зробити її прибутковою. Чим усе закінчувалося, усі пам’ятають. Невже буде нова фантастична історія, що вони абсолютно випадковим чином отримали таке замовлення?
ПП «Фірма «СОМГІЗ» не є компанією із бездоганною репутацією. Маючи 26 дочірніх філій у кожному обласному центрі, вона була помічена в декількох земельних скандалах. У 2017 році у Волинській області розгорівся скандал, де фігурувала «Фірма СОМГІЗ», щодо дерибану та продажу землі за сприяння Держгеокадастру та монопольного права наближених фірм щодо виготовлення земельних документів.
У 2015 році у Хмельницьку антимонопольним комітетом було виявлено порушення ПП «Фірма «СОМГІЗ», яка проводила аукціон щодо права оренди комунальної землі, де переможець торгів мав сплатити винагороду виконавцю торгів у розмірі 50 % від ціни продажу. Цікаво, який відсоток винагороди отримає «Фірма «СОМГІЗ» за продаж Житомирської землі?
Керівником та власником ПП «Фірма «СОМГІЗ» є Сімчук Олександр Миколайович, який був засуджений за статтею 368 КК України (одержання хабара). Кошти були отримані за «безперешкодність проведення аукціону з викупу земельної ділянки за обумовленою ціною та перемогу у ньому конкретної особи, отримав за це неправомірну вигоду у розмірі 1000 доларів США».

Найбільше запитань у цій історії викликають наступні моменти:

Продаж землі буде здійснюватися через російський банк

Для участі в земельному аукціоні необхідно сплатити гарантійний внесок у розмірі 1,25 млн грн на рахунок «Фірма «СОМГІЗ» у ПАТ «ВіЕс Банк», який підконтрольний Російській Федерації, адже 99,92 % акцій банку належать ПАТ «СберБанк Росії» РФ. На третьому році війни та військової агресії зі сторони РФ, на продажі житомирської землі відсотки та комісію за послуги заробить російський банк. Це #ГАНЬБА та #ЗРАДА.

Вартість землі

На сайті оголошень є інформація, що поблизу Житомира продається земельна ділянка комерційного призначення площею 12 га, вартість ділянки становить 57 млн грн, або 1700 доларів США за сотку.
Комунальну ділянку площею 24,6 га виставили з початковою ціною 25 млн грн, що становить близько 370 доларів США за сотку. Можливо я чогось не розумію, але така суттєва відмінність у ціні може свідчити лише про заниження вартості ділянки.
Для мене цілком очевидно, що неприпустимо здійснювати продаж комунальної землі через банк, підконтрольний країні-агресору. Міська влада має або змінити виконавця земельного аукціону, або поставити жорстку вимогу здійснювати фінансові операції у вітчизняних банках без російського сліду.
Досить важко зараз говорити чи дійсно є виправданим рішення виставляти комунальну землю за такою ціною. І наскільки прозорою була процедура обрання компанії для проведення аукціону. Міська влада завжди зможе знайти виправдання, говорячи про бюджетний дефіцит та брак грошей і необхідність щось швидко продати, щоб залатати бюджетні дірки та прорахунки.
Чому грошей не вистачає? Нагадаю, що саме міський голова є головний розпорядник міського бюджету, і саме він несе персональну відповідальність за бюджет міста та стан справ у місті. Якщо йти шляхом продажу землі для покриття дефіциту бюджету, то що будемо робити, коли у місті не залишиться чого продавати?
Земля – дуже цінний ресурс, щоб довіряти її продаж компанії, яка була замішана у земельних скандалах і працює з російським капіталом. Чому знову мають заробити львівські компанії, чому влада не дає заробити місцевим компаніям, декларувалося ж зовсім інше? Чому обіцялося заробити 40 мільйонів, а початкова ціна становить 25 мільйонів? Якщо під час торгів вартість не збільшиться до 40 мільйонів, невже хтось з чиновників міської ради доплатить з власної кишені різницю? Чи буде навпаки, якщо землю придбають за заниженою ціною, то хтось із чиновників покладе різницю у власну кишеню?

Поки у цій історії більше запитань, ніж відповідей. На основі тієї інформації, яка наразі є, уся ця історія з продажем землі виглядає досить підозрілою, і схожа на схему продажу ділянки під наперед визначеного конкретного покупця.

16.11.2017 - 12:02 КАДРИ НОВІ – ПРОБЛЕМИ СТАРІ

 

У четвер, 9 листопада, на сесії міської ради депутати відправили у відставку заступника міського голови Олександра Фещенка, який опікувався питаннями житлово-комунального господарства. На посаді заступника він запам’ятався незадовільним прибиранням міста від снігу. Рік тому після будь-якого снігопаду у місті відбувався справжній колапс.

Досить гучним був скандал, пов'язаний з тим, що дружина Фещенка без жодних тендерів отримувала підряди на різноманітні роботи. Так вже повелося, як тільки чоловік стає великим чиновником, відразу у дружини або когось із родичів талант підприємця прокидається.

Саме звільнення від займаної посади відбувалося досить спокійно – депутати навіть не поцікавилися звітом та результатами роботи, а поцікавитися було чим. Екс-заступник пішов з посади на мажорній ноті, отримавши від міського голови, який, до слова, також критикував його та цілий рік намагався звільнити, слова підтримки та високу оцінкуза роботу.

Ситуація в житловій сфері залишається аналогічною річній давнині, адже ремонти тепломереж роблять саме під час опалювального сезону, а не в літній період. На щастя, для комунальників цього року снігу поки немає, і житомиряни можуть вільно пересуватися містом. Свого часу взимку саме Фещенко радив житомирянам не виходити та не виїжджати у місто через неспроможність комунальників очистити дороги та тротуари.

Наразі важко прогнозувати діяльність Сергія Кондратюка, який обраний новим заступником міського голови. Він довго працював в галузі комунального та житлового господарства, але будь-які висновки робити зарано.

Галузь житлового господарства завжди є однією з найбільш проблемних у місті. Посада – це завжди можливість або показати свою роботу та результат, або погрузнути в корупційних скандалах та брехні. Залежить багато і від намірів інших чиновників та міського голови, які цілі переслідуєвладна команда. Важливою є мотивація на подібній посаді, де при зарплаті в 6-7 тисяч гривень чиновник розпоряджається та відповідає за десятки або і сотні мільйонів бюджетних коштів. Це дуже суттєво впливає на роботу та кінцевий результат.

Проблем у місті вистачає, і роботи багато. Однак сподівань та надії на позитивні зміни від цієї провладної команди залишається все менше.

Весною житомиряни могли подати власний сценарій відео для участі у щорічному конкурсі концепцій відеороликів «Житомире! Я люблю тебе!». Організатором...
 За рік у Житомирі завершили реконструкцію єдиною пішохідної вулиці у центрі міста - нове покриття, освітлення. Тепер на Михайлівській просторо. Частину лип...